onsdag 31 december 2008

I väntan på nyår - Årskrönika

2008 har varit ett bra år för mig, bättre än 2007. Jag flyttade in till "storstaden", vilket var ett lyft. Jag gick med i friskvårdsgruppen på jobbet, vilket också var ett lyft. Jag har kommit till fred och förståelse med min syster. Jag har funnit en pappa som jag kan umgås med. Jag har funnit "släkt" som jag gillar skarpt. Och jag har träffat nya människor som berikar mitt liv.
Jag tror att 2008 blir det år då jag erkänner att alla som sagt till mig att människan är en social flockvarelse och inte en ensamvarg, har rätt. Och ännu återstår det bästa av 2008... en riktigt god fest!

2 kommentarer:

olena sa...

Vackert. Mänskligt, klokt och varmt.

GIS-mormor sa...

Vad fint! Det känns som om du dragit högsta vinsten - både en syster och en pappa, kan det bli bättre! Grattis!