söndag 28 december 2008

En insats för klubben

Ännu en upplevelse att lägga till meritlistan. P-vakt på en Röglematch. Fast jag är inte helt orutinerad, har även agerat P-vakt på Svenska Skidspelen i Falun...


Den nya fina arenan.


Ännu finns det gott om plats. De första droppade faktiskt in redan vid 14 även fast matchen inte började förrän 16. De måste varit extrema J.

Här har det tjockat till ordentligt och det är inte säkert att alla får plats på parkeringen. Nu är kl ca 15.30. Lite mitt emellan J och P. De värsta P kom 15.58.
En reflektion är att audisar och volvosar är klart fräckast, mest grussprut, och flest som försöker lura P-vakten, göra en snabb gir runt en frenetiskt viftande P-vakt som försöker få dom åt ett helt annat håll.



Kunde jag gjort något roligare än att bidra till klubbens kassa en råkall söndagseftermiddag på en parkering. Nej, faktiskt inte.

10 kommentarer:

olena sa...

Åh, vad duktig du har varit idag!

AnnaPanna sa...

Tack olena. Det är så lite jag gör för klubben så det känns himla bra att kunna ställa upp ibland.

Elisabeth sa...

Ja, vad duktig du har varit idag!!
Och heja Rögle!
Själv har jag mest varit inne, men hunnit göra en massa av det jag tänkt. Så jag har också varit lite duktig, tycker jag.

Vejbybo sa...

Hur blev det - stannade du och såg matchen? Det gick bra för dem hörde jag:-)

Lars G. Johansson sa...

Vilken klubb gäller det? Rögle, Orienteringsklubben, DLF, annan klubb?

AnnaPanna sa...

Nej, jag stannade inte och såg matchen. Så intresserad är jag inte att jag fortsätter i stående ställning ytterligare två timmar. Kanske om det varit en jätteviktig match.
Det gäller orienteringsklubben, vår superentusiastiske ordförande har nappat på att vi ska vara parkeringsvakter på helgerna men han glömde att det är svårt att få ihop folk... vi får iaf rejält betalt för det här. Han sa igår att vilken himla tur att vi inte även tog matcherna i veckan, det hade aldrig gått! Han är av den gamla stammen där man glädjefullt jobbar idéellt hela sin fritid. Det finns inte många såna kvar.

Kajsa sa...

Måste vara frestande att krypa upp i soffan under en filt efter en sån här dag?!!

Vejbybo sa...

Ha ha, jaså julklappen har plockats fram ser jag;-) Ja, du är supersmart!

Pia sa...

Visst är det rätt kul med dessa engånginsatser för klubben?! Hellre sånt än att sälja Bingolotter ;-)

Det finns något till dig i min Blogg ;-)

AnnaPanna sa...

Absolut Pia Plupp, helt klart bättre än att sälja bingolotter. Vilket jag fortfarande förskonats från.