söndag 7 december 2008

Bygghelg i Höör

Hade lovat bort mig på bygghelg den här andra adventshelgen och det passade väldigt bra. Båda från pappas sida och hans sambos sida hade det kommit folk. I och för sig kanske det inte är bästa årstid eller väder att bygga nu, men sånt tror jag aldrig pappa har tagit hänsyn till...


Längst till höger ses en mycket avancerad yogaställning.

Vi hade ett härligt flow igår när vi la taket. Brädor! Pang, pang, pang, pang. Brädor! Pang, pang, pang, pang. Brädor! Pang, pang, pang, pang. Papp! Pang, pang, pang, pang, pang, pang, pang, pang, pang, pang. Brädor!

I förmiddags skulle två stycken trekantsliser upp. Sen var det klart för den här gången.

Så synd att mitt lilla stolsprojekt inte lämpar sig att samla ihop folk till en intensivhelg. Efter att man penslat på färgborttagningsmedel får man vänta 1-2 timmar innan det är dags att skrapa, för att inte tala om när det är dags för färgstrykning, 1 dygn mellan varven, skulle nog få öppna pensionat om jag tog hjälp till detta.

9 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Vilken helg! Och vilka duktiga praktiker ni alla verkar vara? Bygga, bygga, pang, pang, brädor och lister...
Stolprojektet är en mer komprimerad uppgift, men icke desto mindre krävande.
Lycka till!

AnnaPanna sa...

Tack, tack, jo, i min familj är vi alla väldigt praktiska och händiga. Farfar var tex skomakare.

Vejbybo sa...

Jag är helimponerad av er! Verkligen!

AnnaPanna sa...

Tack Vejbybo.

Vejbybo sa...

Filmsnutten funkar inte för mig. Förresten, har du testat med värmepistol för att ta bort färgen? Den krullar sig direkt och är lätt att skrapa av.

AnnaPanna sa...

Filmsnutten funkar inte för mig heller just nu, funkar säkert senare.
jodå jag har funderat på massa saker men jag har dåligt med utrymme att svänga om ordentligt med riktiga verktyg. Värmepistol kanske inte skvätter färg över hela köket?

Elisabeth sa...

Ni är jätteduktiga och hjälpsamma.
Stolen på bilden ser nästan cool ut som den är. Lite Villavillerkulla över den.

olena sa...

Åh, så stolt hon är i filmen!

olena sa...

Gör en "tredagars-gathering" om du vill ha hjälp med stolarna!