torsdag 1 januari 2009

Hej 2009

Dagen efter. Nyårsdagen är den dag då det äts mest chips och pizza på hela året i Sverige.


Chipsen har jag redan bidragit till men någon pizza blir det nog inte idag. Det forskas en hel del i detta men dom kommer inte fram till varför vi blir så sugna på chips och pizza. Måste väl finnas bättre saker att forska i?

Kvällen som föranleder detta frosseri:


Delar av den delikata menyn. Tyvärr fastnade inte den superläckra förrätten på bild. Förresten var allt superläckert. En fröjd för ögat och för gommen.


Delar av den fantastiskt vackra dukningen som gick i vitt, silver och grönt.


Glad gäst på en glad fest!


Snart!


Nu!
Tack A för en suverän nyårsafton! Framtiden ser ljus ut och jag har inga nyårslöften att bryta. Förresten läste jag att vad för nyårslöfte man än har ska man starta löftena andra januari och inte första. Första januari ska man frossa i chips och pizza...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv, AnnaPanna! Det blir faktiskt varken chips eller pizza för min del, men jag tycker att jag kan känna igen mig i katten i din header! Jag gör inte många knop idag...

AnnaPanna sa...

Inte jag heller. Har halvslumrat framför TV'n hela eftermiddagen, sov bort halva Ivanhoe, men den har jag sett så många gånger så jag kan den utantill.

Elisabeth sa...

God fortsättning på nya året som ser ut att ha börjat finfint för dig.
Jag har INTE ätit chips idag. Inte pizza heller. Bara så ni vet.

AnnaPanna sa...

Ingen chips Elisabeth? Är det nyårslöfte or what?

Elisabeth sa...

Oh, nej, ett sånt löfte skulle jag aldrig avge. Jag avger bara löften jag tror jag kan hålla.
Inte sugen, bara. Dessutom åt jag lite dillchips på självaste nyårsafton.

bj sa...

Gott nytt år! Ser ut att ha varit en livad fest. Och jag har faktiskt ätit pizza idag -en dag för sent. Jag blev jättesugen efter att ha sett jättemånga som köade på pizzeriorna på nyårsdagen. Sp statisiken tror jag stämmer!