torsdag 15 januari 2009

Äntligen!

Har jag lyckats ta mig iväg på en yogakurs. Första passet igår. Ytterligare 9 gånger á 2 timmar väntar. Har funderat en hel del i förväg hur man ska orka hålla på i två timmar men inser efter gårdagen att Bodyriver Yoga innehåller mycket avslappning. Så för att hinna göra några ställningar behöver man nog hålla på i två timmar. Och sen skulle det nog vara lite teori på passen också om jag fattade det rätt.
Igår blev det inte alls många ställningar för en hel del tid gick åt på en massa andra saker, betalning, presentation, ifyllnad av formulär, paus innan vi ens börjat, mm. Och jag kände mig lite frustrerad. Jag vill träna yoga, inte hålla på med en massa andra saker. Men jag inser att första gången måste väl vara så och nästa gång blir det säkert mer yoga!


"Katten som tittar upp"
Iom att det inte kändes som vi hann göra så mycket igår trodde jag inte passet tog någonting, men se där hade jag fel! Jag känner att det tagit både kroppsligt och mentalt och jag ser verkligen fram mot fler pass.

2 kommentarer:

Vejbybo sa...

Passande bild!
Ja, det spänner onekligen lite här och där- om det nu är yogan det beror på. Min nya energi
kom dock inte därifrån.

Elisabeth sa...

Skönt med yoga. Jag borde också ta mig i kragen. Håller med om att det är frustrerande när en massa andra saker stjäl tiden. Betalning och formulärifyllning borde inte ingå i lektionstiden, enligt mig.
Söt katt!