onsdag 2 januari 2008

Årskrönika

Åh, vilken känsla. Nytt år. Allt är nytt, fräscht och spännande. Vad som helst kan hända. Alla möjligheter ligger öppna. Allt kan förändras. Allt kan bli bättre. Det gamla kastar jag av mig. De sista dagarna på det gamla året blir som en kamp att ta sig igenom för att äntligen befrias av ett nytt år. Ungefär så känner jag alltid när det är nytt år.

2007 blev ett ganska jobbigt år. Upp och ner. När det var ner var det väldigt mycket ner och när det var upp var det väldigt mycket upp. Men mest har det varit ner, av olika orsaker. Men de sista veckorna vände det ordentligt. Upp! Ett mycket bra avslut på 2007 blev det.
Under året har jag även blivit både Röglefan och Djurgårdenfan. Djurgården pga att jag fick VIP-biljetter av en god vän till matchen Djurgården-Skellefteå som gick dan före nyårsafton. Jättespännnande och jättehäftigt på Hovet i Stockholm. Djurgården vann en jämn match när det endast återstod några sekunder. Men jag måste säga att Rögle har bättre publikstöd, mäktigare stämning får man leta efter.


Nyår firades med gamla goda vänner i Stockholm. Att jag alltid glömmer mellan varven hur fantastiskt det är att träffa gamla goda vänner! Därför är mitt nyårslöfte att försöka hålla bättre kontakt med gamla goda vänner. Andra nyårslöften som haglade under natten var; försöka bli mer fotogenisk, sluta peta näsan, sticka 3 mössor på en vecka, gå ner i vikt, träna mer.


Också har jag lärt mig ett nytt spel, Ticket to Ride. Jättekul! Det spelades flitigt dygnet runt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra sammanfattning! Då slipper jag. Men jag skall visa Globen i nattbelysning som look-alike.

Pia sa...

Hoppas du får ett rikigt Bra 2008! Och jag tror jag såg några kända ansikten från ert Nyårsfirande!

Anonym sa...

Allt gott för dig under 2008! Jag håller helt med om att det är så himla kul att skratta ihop med gamla vänner, om vi alla bättar oss så blir det ett bra år.

Anonym sa...

Tack åsagåsa. Du må också få ett gott 2008. Och må vi alla bättra oss! Amen.