måndag 14 januari 2008

Slit och släp

På väg hem från jobbet idag, när jag skulle hoppa in i bilen, såg jag att avgasröret hängde i konstig vinkel. Kände lite på den och den var helt lös. Hmmmm, det var bara sista korta snutten, kanske inte gör så mycket... Väl hemkommen var den sista lilla snutten borta. Och det stora grejset framför hängde inte i någonting. Hmmm, om jag inte vill tappa det också måste jag hitta på nåt. Ut med ficklampa, ståltråd och avbitartång och snurra upp grejset så gott det gick. Så får det vara så medans jag funderar på nästa åtgärd. När väl det var klart upptäckte jag stora lass kräk på min säng. Tvätta och bädda om.
Häromdan hörde jag att vi haft 12 min sol i december. Inte konstigt att man inte känner sig på topp och inte orkar med felande avgassystem eller annat krångel.
Men allt är inte svart och jobbigt. Igår hade jag en jättefin löptur i SOL och SOLEN VÄRMDE. Det var underbart. Och jag har äntligen märkt att det inte är lika mörkt längre. Vändningen börjar äntligen märkas. Det börjar kännas som om det finns hopp om livet igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tur man inte har bil! Måste du köpa en ny kort liten snutt nu?
Visst blir det vår snart, och det borde defintivit ske snabbare än i Trondheim där jag upplevde min sista vinter. Och man hänger med årstidens växlingar.

Anonym sa...

Tror jag måste göra en inventering av hela avgassystemet. Om sista korta snutten är slut kanske hela är slut. Tror det kan vara dags att byta. Som tur är har jag en bilmekkontakt.