måndag 28 januari 2008

Fantomensmärtor...

... får jag inte för jag har inte blivit av med någon kroppsdel, men jag har blivit av med en katt och jag kommer hela tiden på mig själv med att titta efter honom, tänka att undrar vad katten gör när jag kommer hem från jobbet mm. Han känns fortfarande mycket närvarande. Men jag vet att han har det superbra på sitt nya ställe. Jag ska bara vänja mig.
I kväll har jag varit duktig och packat ytterligare två kartonger, denna gång med kökssaker. Det är konstigt hur mycket man kan packa ner som man vet att man inte behöver de sista veckorna innan flytten. Men behöver man någonsin det då? Jag tycker ändå inte jag har så förfärligt mycket saker. Men det känns alltid för mycket när man ska flytta. Håhåjaja. Som sagt, denna flytt blir kämpig. Har inte alls lust.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Samma gamla symdron! Min kommentar biter inte:
Jag skrev; Katten får du ju tillbaka om du vill. Jag är sugen på hund, människans bästa vän. Men trivs med kärlekstramp kl 4 om morgonen.
Ang. flytt: Vi hjälper dig Anna: Gör en flyttdugnad (dugnad; norska för komma och hjälpa till en dag. Torka ksåp, bära kartonger till förrådet. mm)
Och vi hjälper dig dagen du flyttar så det går som simsalabim!
Men släng inte mer av dina fina köksmaskiner och knivslipar!

Anonym sa...

Jag har haft jättemycket nerpackat sen innan december. Ska bli kul och packa upp och se om jag saknat nåt. Det finns kanske mer jag kan göra mig av med. Det är nog inte mycket man verkligen behöver. Fast det finns en del saker man har som man inte använder jätteofta men ändå vill ha. Som t.ex. det belgiska våffeljärnet som jag köpte i Bangkok. Undras hur ofta det kommer att gå varmt.

Tänk inte så mycket på att det är jobbigt att flytta. Fokusera på att du kommer till ett nytt, bättre, roligare, trevligare, mer välplacerat ställe. Själva flytten kan du kanske se som ett träningspass.

Jag drömde förresten om min döda katt flera år efter. Han var jättelevande i drömmen, den känndes jättekonstigt, när jag vaknade hade jag känslan att han fortfarande levde. På tal om fantom(en)smärtor.

Anonym sa...

Nej, jag ska inte slänga mer. Det går inte. Och tack för erbjudandet olena, men jag ska vara husdjurslös ett tag nu. Fri...
Bra Elisabeth, jag ska se de följande veckorna fram till flytten som träning! Jättenyttigt och jättebra. Positivt tänkande!