fredag 25 januari 2008

En älskad katt

Stackars Sokrates, i många, många månader fick han bara lax i sås. Bara för att han en gång verkade gilla det lite grann fick vi för oss att han bara ville ha det. Men så kom jag på att han slickar ju faktiskt bara i sig såsen. Det måste finnas nåt han gillar bättre. Testade kalv, lamm, oxfilé. Inget var så där jätteuppskattat. Tills jag testade charmörmeny i gelé. Han äter upp nästan allting. Jag är en stolt mamma. Han svälter ju inte även om han inte gillar påsarna så väldigt mycket för han har alltid en välfylld skål med torrfoder. Men det känns som lite slöseri att alltid slänga så mycket mat.


Sokrates har haft det bra de sista 10 månaderna. Först hade han två mammor i flera månader, vidare bor han i en väldigt bra lägenhet för en katt.
I morgon flyttar han till Råå. Då kommer han att få det ännu bättre. En mamma som skämmer bort honom med riktig fisk och en mamma som han kan utföra sin favoritsysselsättning med; tramp på bröst med en tass. Då vibrerar han i hela kroppen också droppar det från näsan. Sokrates är stum och man hör inte när han spinner men när han spinner riktigt ordentligt vibrerar hela kroppen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag längtar så! Efter tramp på bröst...
Det är sant, för 6 år sedan fanns det geleprodukter, det var bra. Sokrates käkade allt.
Efter flytt till Sverige 2002 blev det lite skralt, såsprodukterna var det enda som fanns. Förutom fin middag med kokt sej då.
Matte längtar till i morgon! Hoppas Soki blir jätteglad...men det kan man inte hoppas på!

Anonym sa...

Klart han blir glad!

Anonym sa...

Hahaha, droppar från näsan!! Fast jag vet katter som dreglar när de myser.
Jag tror att Sokrates hade klarat sig bra utan all mat ni ger honom, han jagar ju möss i massor.
Hoppas han kommer att stormtrivas på Råå.

Anonym sa...

Det var det klokaste jag har hört! Såklart, han är ju numera stor man, käkar möss, så kanske dags att dra ned på daltandet!
Nu hämtar sig herr Sokrates efter morgonens flytt i en kartong i en garderob på Råå.