lördag 19 januari 2008

Sjukt många blir det

Hjälpte till att flytta en person idag och börjar så smått själv få flyttångest. Men det borde jag inte få, snart är det dags för 24:e gången i mitt liv att flytta och jag vet precis hur det går till. Men det är lika jobbigt varje gång. Och jag förstår inte varför jag flyttar och flyttar när det är så jobbigt. Men det finns en logisk förklaring varje gång, jag har suttit och funderat och här kommer det.

Flytt från Karlstad till Hyltebruk, pappa har fått nytt jobb.
Flytt från Hyltebruk till Bohult, mamma och pappa vill bo på landet.
Flytt till Åmål, orienteringsgymnasium.
Flytt till annan lägenhet i Åmål, grannpojkarna tjuvkikar i fönstret, inte kul.
Flytt till ytterligare annan lägenhet i Åmål, värden är inte bra.
Flytt till Schongau i Tyskland, ska lära mig tyska bättre.
Flytt till Sundbyberg, börjar plugga på KTH.
Flytt till Södertälje, är med i orienteringsklubben där och ska vara med på träningar.
Flytt till annan lägenhet i Södertälje som inte är i markplan, säkrare.
Flytt till studentkorridor på Lappis, orienteringskarriären är slut.
Flytt till familjelägenhet på Lappis med en tjejkompis.
Flytt till en annan studenlägenhet när tjejkompis träffar pojke och flyttar ihop med honom.
Flytt till Lidingö, sambo med pojke.
Flytt till annan lägenhet på Lidingö, slut med pojke.
Flytt till Hammarbyhöjden, hon jag hyr av i andra hand ska ha tillbaks lägenheten.
Flytt till Kista, hon jag hyr av säljer lägenheten.
Flytt till Falun, färdig med Stockholm.
Flytt till annan lägenhet i Falun, etta, billigare.
Flytt till annan lägenhet i Falun, trea, sambo.
Flytt till annan lägenhet i Falun, slut med pojke.
Flytt till annan lägenhet i Falun, bättre för katten.
Flytt till Bohult, lämnar Falun, inget klart än men har bestämt mig för Skåne.
Flytt till Munka-Ljungby, bra lägenhet för katten.
SNART flytt till Ängelholm, katten är försvunnen, närmare till allt.

13 kommentarer:

Pia sa...

Vilken intressant läsning, som en kartläggning av ditt liv. Men OJ, många flyttar var det (tror att jag figurerar någonstans i mitten, eller var det Åsa du bodde med - jag tror jag håller på at bli senil :-D)

Själv kom jag upp i 20 flyttar om man räknar från den dag jag slog upp mina små ljusblå i Jokkmokk för 41 år sedan. Det blir en flytt vartannat år, men du slog det!

Anonym sa...

Ja, det var det jag funderade på också! Jag är ganska säker på att det var du. Efter Sara. Antagligen ganska kort tid. Jo, helt klart var det du. Ville bara ha det lite bekräftat. Åsa är jag helt säker på att jag aldrig bott med. Men frågan är om det var samma lägenhet som jag bodde i tillsammans med Sara. Eller flyttade jag till din lägenhet? I så fall har är jag på väg till mitt 25:e ställe.

Anonym sa...

Pi, nu när minnet återvänt är jag helt säker på att jag bodde tillsammans med dig ett kort tag. Men varför? Jag blev ju av med Sara. Men varför kom du? Och hur kommer Åsa in i bilden? Bodde du med Åsa före mig? Var tog Åsa vägen då? Du och jag bodde ju bara samman ett kort tag och jag försvann, men vad hände med dig?

Pia sa...

Nu har jag tänkt efter... Så här var det: Jag och Niklas hade fått en lägenhet, men det var ju slut mellan oss, så då flyttade Åsa in, sedan stack hon till Spanien, så då flyttade du in, och sedan flyttade jag och Anders ihop . Eller bodde du o jag ihop innan Åsa o jag bodde ihop? Herregud, var har minnet tagit vägen? Sara boddde iallafall i huset bredvid, så du kanske flytade till mig efter Sara? Åsa,om du läser det här måste du hjälpa oss med minnet!!

Pia sa...

Och, Ja du flyttar nog till ditt 25:e ställe nu, haha...

Anonym sa...

Det blir två flytt till. Från Bohult till Hylte; förädrarna skall skiljas, från Hylte till Bohult; föräldrarna vill inte skiljas. Sent 70-tal.

Anonym sa...

Ja, jösses, det hade jag förträngt. Då är jag inne på 27:e flytten. Suck.

Anonym sa...

Imponerande läsning!

Anonym sa...

Nä, det är inget att vara imponerad av. Tvärtom. En riktig strulnissa känner jag mig som. Men nästa lägenhet, den ska jag bo i länge, länge, länge....

Anonym sa...

Jag har också flyttat massor av gånger. Fler än 24. Orkar inte räkna hur många. Också logiska förklaringar till varje flytt. Fast jag gillar att flytta. Snart dax igen för mig också.

Anonym sa...

Mitt antal är också mer än 27, faktiskt närmare 40, med ca 25 olika orter. Jag deppade lite i fredags innan jag flyttade. Nu är jag lite glad för att jag har packat upp mina fina ullplädar. Något bär man med sig som påminner om hemkänsla. Jag är lycklig för mina ullplädar.

GIS-mormor sa...

Intressant att läsa om dina flyttar. Jag håller just nu på med min 22 eller 24 flytt, beroende på hur man räknar mina övernattningslägenheter. Jag har nämligen långpendlat i två omgångar, tre resp två år. Denna gång går flytten till Luleå. Men nu vill jag inte flytta mer!

Förresten, jag släktforskar en del och på min farfars sida släktar jag från Höja som ligger strax utanför Ängelholm. Om du inte har läst det så har jag ett utdrag ur dödboken in Höja år 1699 på denna plats: http://gismormor.blogspot.com/2007/08/
slktforskning.html

(Försökte göra en länk men den blev för lång så blogger accepterade den inte)

Lycka till med flytten!

Anonym sa...

Tack GIS-mormor.
Har kollat din länk. Verkar jättespännande med släktforskning. Jag antar att Oluf i Höja är någon i din släkt.
Lycka till själv med flytten!