lördag 1 november 2008

Det är bara att gå ut och hämta

Det verkar inte bli ett endaste dugg gjort med mina köksstolar den här helgen. Den lediga gårdagen sullades bort och sen kom tips om att trattisarna var färdiga att hämtas. Och efter förra årets hallelujaupplevelse ville jag ju inte missa det. Således en tur till landet.


Om man ska hämta svamp i älgjaktstider gäller det att synas.






Dom stod där dom skulle och det var lika härligt som förra året.


En lycklig och lite frostnupen svampplockare kommer hem.

8 kommentarer:

Vejbybo sa...

Wow, så mycket svamp och stora är de dessutom!! Snacka om hallelujaupplevelse. Antar att du står vid spisen och förväller nu? Du gjorde tveklöst rätt prioritering. Stolarna finns kvar.

AnnaPanna sa...

Ja, stolarna står där dom står... Nej, dom får torka istället för att förvällas. Jag tror inte man förväller trattisar. Säg bara till om du vill ha, jag kan inte äta allt detta själv.

Vejbybo sa...

Till

AnnaPanna sa...

Ok! Vad glad jag blir.

Vejbybo sa...

Du? Det är väl jag som blir glad!

AnnaPanna sa...

Jag blir glad för att svamparna kommer till någon som kanske gör goda söndagsmiddagar till sin familj, som min mamma gjorde när jag var liten. Jag är superdålig själv att laga till dom.

Pia sa...

Åh, vad GOTT!! Du kan skicka upp några till mig också ;-)

Anonym sa...

Varför inte Pia plupp?! Dom blir ju pyttesmå när dom äntligen torkat färdigt... hur är det med svampsäsongen uppe hos er. Mycket kort kan jag tänka, är det ens lönt att ge sig ut?