lördag 8 november 2008

Betydligt behagligare

var det att arrangera orienteringstävling idag jämfört med förra gången det begav sig.

Min plan var att komma något för sent, kanske max 3 minuter, eftersom jag vill träna upp mitt stränga J att bli lite mer avslappnad. Det började bra, jag kom iväg för sent, men vad gör jag då? Kör som en tok norrut på motorvägen (stackars Felicia) och sladdar in på parkeringen 5 minuter före avtalad tid. Suck!


Min vackraste kontrollpunkt idag.


Start- och målplats för tävlingen.


Kroppsstrumpa med blixtlås i ryggen. Vi var många som stirrade på denna man. Var han inspirerad av simmarna? Jösses, det var länge sen jag såg nåt så hemskt.


Del av tävlingsområdet.


Sist att lämna...

Förresten måste jag säga att kvartslister inte är att leka med, inte på något sätt.

11 kommentarer:

Vejbybo sa...

Jag tänkte faktiskt på dig i morse. Kan knappt tänka mig en skönare plats att vara på idag än i skogen.

Ha ha... Jaså, du klarade inte att komma för sent? Men du, varför inte bara gilla läget? Finns ingen anledning att försöka förändra något, vad jag vet.

Lars G. Johansson sa...

Du kan säkert lära dig leva mitt ditt stränga J?
Var köper man kroppsstrumpor nuförtiden? På intersport eller i tvivelaktiga affärer på skumma bakgator?

Elisabeth sa...

Du verkar ha haft en skön dag.

Start- och målplatsen påminner lite som en slingrande köplats till nån attraktion på Liseberg.

Jag lyfte lite förundrat på ögonbrynet när jag fick syn på mannen i kroppsstrumpan men tänkte att det är väl sådär orienterare ser ut "in action". Så det var en lättnad att höra att ni var många som stirrade på denna man.

Hmm, vad i hela fridens namn är kvartslister?

AnnaPanna sa...

Jag blir trött på mig själv som alltid kommer i så förbannat god tid, som alltid får vänta. Det är inte kul att vänta. Därför vill jag träna på det. Annars är det väl ok med de övriga J-grejerna.

Kvartslister är pyttesmå lister som man sätter mellan golv och större lister, för att dölja springan som eventuellt har uppstått. Man kan vrida dom på två olika sätt och sen ska dom sågas i 45% vinkel i ändarna, antingen inåt eller utåt. Det är det som är det svåra, att tänka rätt. Vi tillverkade en egen geringplanka och trots den och två tänkande hjärnor och fyra starka händer lyckades vi såga en fel. Men resten blev ju rätt så jag tror vi kan vara ganska nöjda!

Kom du ut i skogen, vejbybo?

Du, Index, jag har ingen aning om var han fått tag i den katastrofala strumpan! Hua.

Lars G. Johansson sa...

Gerings-sågning resulterar i 100% av fallen till några spegelvända resultat. Det bara går inte att undvika!

Vejbybo sa...

Nä, jag hamnade först i trädgården med en räfsa i handen och sedan i Höganäs på "Fingrar kan". Det var rätt OK det också.

AnnaPanna sa...

"Fingrar kan" I Höganäs. Det måste du berätta mer om. Jag blir jättenyfiken.

AnnaPanna sa...

Nu har jag läst i tidningen om "fingrar kan". Södra Sveriges största hantverksmässa. Kanske hade varit kul att åka på.
Du får följa med mig ut i skogen nån gång vejbybo.
Men elisabeth, inte såg vi ut så där hemska i somras va, när vi sprang orientering?

olena sa...

Usch, jag skäms för mitt släkte. Det är FÖR SÖREN i mig bara orienterare som klarar att spöka ut sig som mannen i kroppsstrumpa.

Elisabeth sa...

Jag halvsov sådax. Men ni hade tajta byxor och tröjor på det. Men vad vet jag, när ni kom till start kanske ni slängde av er tröjorna och blottade era kroppsstrumpor.
Fast jag förstår ju nu att det inte är helt vanligt med kroppsstrumpa.

olena sa...

Snygga kvinnor har lov att ha tajts!