fredag 21 november 2008

Tråkigt vuxengöra

En perfekt start på en fredagkväll? Njae, kanske inte. Hade tänkt göra detta först nästa helg, men vädret råder man tyvärr inte över och eftersom jag ska åka till Dalby i morgon insåg jag att detta var helt nödvändigt. Med den blixthalka som råder vore det rent idiotiskt att ge sig iväg med sommardäck. Jag har laddat mentalt hela dagen för detta projekt, men det blir faktiskt mindre och mindre ångest för varje gång. Dock var det lite svårt att se ordentligt i skenet av en halvskymd belysningsstolpe. Fick inte fast domkraften ordentligt på sista hjulet. Den slant och bilen kasade ner på två vassa kanter på domkraften och fick sig en ordentligt skrapa längst ner på tröskeln (eller vad det heter). Har dock inte kunnat se ordentligt hur allvarlig skadan är... men det är inte första skönhetsfelet som lilla Felicia fått så det går nog.





Just nu känns det väldigt, väldigt skönt! :-)

10 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Du skulle ringt om du ville haft hjälp!! Men iofs klarar du detta galant själv. Hoppas bara att bilen inte tog skada.

Åk säkert till Dalby nu då!

Vejbybo sa...

Jag är imponerad! Inser att jag är otroligt bortskämd själv :-)
Kör försiktigt!

olena sa...

"Felicia försvann. Kan någon säga hur?"
Dagens tankenöt: Vem är sångförfattaren?

Vejbybo sa...

Cornelis Wreswiik (ungefär) - en favorit.

olena sa...

Rätt!

AnnaPanna sa...

olena, jag gissar på Cornelis Vreeswjik, nä, jag gissar inte, jag är säker.
Visst kan man be om hjälp när det gäller såna här saker men jag har väldigt svårt att utnyttja min kvinnliga ställning. Och eftersom jag klarar det själv känns det onödigt.
Dock en gång för många, många år sen i Stockholm, fick jag hjälp av en manlig kollega. Ja, sen när han fixat däcken trodde han att det var fritt fram. Jag hade inte en tanke på sånt. Han kände sig nog både dum och lurad. Och för mig kändes det inte heller så bra.
Inte för att jag tror att du Index skulle bete dig så, långt ifrån, och tack för ditt erbjudande.

olena sa...

Rätt också Anna-Panna!

Elisabeth sa...

Bra jobbat, Panna!
(ännu en sak att lägga till i min lista över "saker som är skönt att slippa då man inte har bil")

Lars G. Johansson sa...

Jag siktade självklart på att det skulle bli fritt fram efter lite hjälp med däcksbyte, men nu förstår jag att du genomskådade mig direkt! Attans oxå!
;-)

Vejbybo sa...

Kan upplysa dig om att även L ville ha betalt i natura för att han bytt däck på min "niefemma" ;-)
Karlar...