söndag 16 november 2008

Attityd

Förkläde, är det någon som använder det nu för tiden? Jag äger inte ens något. Men jag inser att det är ett jättebra plagg, jag hade behövt det jättemycket igår när jag lagade älggryta (dock utan chili, men med lokalproducerad älg och trattkantrarell).



Nu kanske jag har förstört min nya jättefina DLF-tröja med fettstänk. Den är dock på tvättning och jag tror den klarar sig.



En vegetarisk parallell till älggrytan. Sojakorvsgryta.



Måste man nu ha förkläde på sig så får det ju vara något med attityd...

7 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Jag blir verkligen hungrig bara av att titta på dina grytor! Ska kolla om jag själv har lite älgkött i frysen...

AnnaPanna sa...

Du kanske är jättehungrig just nu också efter ditt långlöppass på 3 mil? Tyvärr har jag ätit upp det som var kvar av älggrytan... :-)

Kajsa sa...

Såg fyra (4) älgar på vår mark igår, jag kan ringa nästa gång de dyker upp Index!

Elisabeth sa...

Jag äger inte heller nåt förkläde. I och för sig lagar jag inte så värst mycket mat men när jag lagar händer det ibland att jag stänker ner mig.
Så tanken på att införskaffa ett (1) har slagit mig. Bonk!
Och då vill jag också ha ett (1) med attityd. Förstås.

Wow, Kajsa, är det sant? 4 älgar? Fantastiskt! Var dom i en klunga eller var för sig?
Jag ser aldrig några älgar (0). Kan bero på att jag vistas på fel ställen. Fast igår såg jag älgkött förstås men det ger inte samma känsla.

Vejbybo sa...

Det ser riktigt smarrigt ut! Jaså, inget förkläde? Då ska jag leta upp ett extra tills imorgon. Tyvärr har jag inget med attityd.

AnnaPanna sa...

Nej, det behöver du inte göra vejbygo, numera äger jag ju ett attitydförkläde. Tygpåse på coop som hastigt och lustigt förvandlades till ett förkläde...

Pia sa...

SÅ smaskens det ser ut!

Själv så äger jag faktiskt ett förkläde (OBS en gåva från A:s syster - hade nog aldrig kommit på att köpa ett sälv!) och använder det ibland. Mkt praktiskt, och man ser väldigt husmorsaktig ut i det ;-)