lördag 4 oktober 2008

Tjuvtitt

En liten tjuvtitt bakom kulisserna inför nästa helgs fest med 60-talstema.







Idag har jag handlat de sista attiraljerna. Nu återstår bara att lägga upp klänningen.
Tidigare i mitt liv har jag alltid tyckt att det varit jobbigt med tema-fester. Öh, måste man klä ut sig, fixa en massa, öh vad jobbigt. Men nu tände jag till ordentligt, känner att det kan vara kul att få en anledning att piffa till sig ordentligt, vilket jag aldrig gör, eller orkar, i vanliga fall. Och om det är någon fest någon gång blir det ändå ganska diskret klädsel. Vill väl inte stå ut för mycket. Men hur jag än piffar till mig till den här festen kommer jag ju inte att stå ut för alla har ju samma tema. En utmaning vore att gå i dessa kläder på en vanlig fest!
Dock är en utmaning nästa helg att fixa en svinrygg och få på lösögonfransarna.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer bli hur snyggt som helst! Beställ frisör om det krisar.

Elisabeth sa...

Coolt! Det kommer bli hur snyggt som helst!
Jag har försökt sätta på mig lösögonfransar en gång. Och det är som du skrev; en utmaning.

Anonym sa...

Ja, du har ju köpt en klassisk helsidenskjortklänning ser jag, det var ju det allra riktigaste, och den kommer säkert tillbaka igen.

Elisabeth sa...

Sätt gärna in en bild på slutresultatet på DLFs blogg. För oss som inte är med.

Anonym sa...

Ja, det ska jag göra!

Anonym sa...

Ja vi skall fixa både före och efter.... hm.huhu...bilder.
Det lovar jag.

Vejbybo sa...

Superkul med temafester när alla har klätt ut sig i samma stil och det stämmer med musik, mat, utsmyckning mm! Häftiga kläder du har valt. Inte minst stövlarna. En utmaning att gå på de klackarna och att stå ut med lösögonfransarna hela kvällen. Ser verkligen fram emot en bild på slutresultatet. Ha det nu så kul.