söndag 26 oktober 2008

Färdig!

Min uppgift råkade ju bland annat bli att måla listerna i sovrummet. Hur svårt kan de va? Och hur lång tid kan det ta? Började ju redan förra helgen med detta projekt. Fick börja med att pilla bort allt gammalt lim men hann få på två strykningar. Den här helgen skulle dom "bara" limmas fast. Med det segaste lim man kan få tag på tror jag... Sen hade jag i latexfog för det blev en stor springa mellan listen och väggen, detta uppstod pga att listerna måste vara helt vertikala och att det inte är tapet på väggarna. Sen fick jag smådutta lite med färg här och där.
Det känns som att detta är det enda jag gjort på två hela helger. Jag inser att jag gjort andra saker men jag kan inte komma på vad. Farsan la golv på en dag, han som målade köksluckorna gjorde det på två timmar...





7 kommentarer:

Vejbybo sa...

Lister är betydligt mer tidsödande än någon kan ana. Det är dock oftast värt besväret eftersom det är "pricken över i:et". Ofta när vi har renoverat här hemma, har vi tröttnat när det är dax att sätta upp listerna. Och görs det inte med en gång, görs det aldrig. Bra jobbat!

AnnaPanna sa...

Tack vejbybo! Jo, jag vet att listerna oftast inte blir gjorda hos en hel del men det är faktiskt lite av en specialité hos mig, just att slutföra saker och ting.

Lars G. Johansson sa...

All heder åt dig och ditt arbete, Annapanna! Om det nu tagit lite tid, så har det antagligen blivit ordentligt gjort. Bra jobbat! Du är både händig och duktig!

Elisabeth sa...

Bra jobbat Panna! Tur din syster har dig. Det ser jättebra ut på bild.

AnnaPanna sa...

Tack, tack. Och jag vill bara säga att det är en himla tur för mig att jag har henne också :-)

Elisabeth sa...

Absolut!

Anonym sa...

Mest tur för mig!