söndag 19 oktober 2008

Stökig helg på Råå

Hade lovat bort mig som hantverkare/alltiallo hela helgen. Bland annat skulle köksluckor målas.


Många köksluckor blev det ju... och min favoritsysselsättning är inte målning även om jag är händig. Och då av en ren slump/tur springer L på en målare i trapphuset och han erbjuder sig att måla köksluckorna.


Det är en njutning att se riktiga hantverkare i farten, snabbt går det och bra blir det.


Första grundningen är klar.


Sokrates bryr sig inte så mycket utan sover och myser med sin mus.


Beslagen till köksskåpen är sorterade och numrerade.


Lister ska målas.


Sokrates har vänt på sig men bryr sig inte och sover vidare.

Golv ska förvandlas och lister måste pillas bort.


Här fick man ut allt man behövde få ut genom att riva och slita...


Och Sokrates bryr sig fortfarande inte, sover som en stock.


Familjen Taikonen shoppar golv... To be continued...

6 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Är imponerad av er determination, verkligen!
Och så länge man inte lägger det flytande golvet helt "kloss" mot väggarna, så kommer det bli kanonbra!

Vejbybo sa...

Du verkar då ha haft en tuff helg! Visst är det roligt att renovera. Att se förändringen är oftast värt allt slit. Hoppas att du har lite krafter kvar till veckan som kommer ;-)

Anonym sa...

Ja, det hoppas jag också, det är en viktig vecka som kommer!

Anonym sa...

Pax för att vara Sokrates!

Elisabeth sa...

Sätt gärna in bilder när det är klart. Ser ut att bli jättesnyggt.

Anonym sa...

Ja, det ska jag göra, tror det blir kanonbra. Med eller utan Sokrates...