måndag 30 november 2009

Hänt på ett ögonblick

Så har jag äntligen börjat bränna på ljusen som jag inte ville förstöra förra vintern. Hade snappat upp hela dan att dessa 4 söndagar from nu och framåt inträffar det jättemånga fler bostadsbränder än vanligt. Jaja, man går ju inte hemifrån utan att släcka sina ljus tänkte jag. Det är ju dumt. Så enkelt är det ju. Eller?


Såg att det började droppa väldigt mycket stearin från grenljuset ner på marmorskivan. La på lite hushållspapper under som tog upp stearinet. Sen såg jag att vekarna var väldigt långa vilket gjorde att det droppade onödigt mycket stearin. Då tog jag en sax och kortade av vekarna. En veke, fortfarande brinnandes, ramlade ner på hushållspapperet som var indränkt av stearin. Ja, just det. Ni fattar. Nu kunde jag snabbt kväva den lilla men otroligt intensiva elden och det var aldrig någon fara men i värsta scenariot hade gardinen tagit eld, jag hade slitit ner den och mattan hade tagit eld osv...

4 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Läskigt värre! Hua!

Elisabeth sa...

Uschja fy, lätt hänt, det där.

Vejbybo sa...

Så vackert, så stämningsfullt.... och så farligt.

AnnaPanna sa...

Mmmmm, snabbt hänt. Det är farligt att leka med elden...