torsdag 12 november 2009

Skrämmande?

Eftersom jag varit förkyld i 1,5 vecka och nu fått jobbig hosta var jag på jakt efter ett preparat som en av mina sköna kollegor tipsat om. Gick på en hälsokostbutik i Ängelholm och kollade men dom hade inte det. Blev tipsad om Kanjang och Echinaforce och allt möjligt annat men eftersom jag testat såna preparat ganska mycket tidigare i mitt liv och inte tyckt att dom gett nån vidare verkan blev jag skeptisk. Jag ville ha Sancho.
Så tyckte jag rent allmänt att om man äter någorlunda ordentligt får man väl i sig vad man behöver? Nej, sa damen i butiken. Maten är så dålig nu så man får absolut inte i sig vad man behöver. Den är så processad. Förr räckte en salladstallrik för dagens behov, nu behöver man sju. Ok, hon vill sälja, men jag tog henne på allvar. Jag tror det är så. Maten år dålig nu. Och jag är ju inte så jätteduktig med min mat, ett mål varm mat om dagen blir det, och det är inte alltid det är så väldigt högkvalitativ mat. Och så där präktig och duktig som en del är som lagar allt från fina råvaror är jag absolut inte.


Hur som helst slutade det med att jag köpte Mivitotal som innehåller allt, allt, allt, utom järn och omega 3. Också tog jag en akut-x5 som lindrar hosta och förkylning. Få se hur den påverkar min förkylning, jag tycker alltid att förkylningar lever sitt eget liv, känns som det spelar ingen roll vad man gör eller inte gör.

9 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Detta ska bli intressant att få utvärderat!

AnnaPanna sa...

Jag känner mig redan bättre. Mer rapport i morgon.

Vejbybo sa...

Krya på dig, AnnaPanna!!

Se det positivt, snuvan lär ju verka preventivt mot svinflunsan. (En kollegas barn har fått diagnosen bekräftad idag.)

Elisabeth sa...

Mivitotal använde jag en period. Tröttnade på smaken sen.
Jag vill också ha Sancho! Lät bra i länken.

Krya på dig!

AnnaPanna sa...

Elisabeth, sancho finns att inhandlas i Helsingborg, vet ej exakt var, men du är ju där. Jag ska kolla mer, så kan du köpa åt mig också.
Mivitotal är väldigt stark... yes

AnnaPanna sa...

Vejbybo, tänk om det är svininfluensan då. Hur kan man veta?

Elisabeth sa...

Har den sköna kolleran själv testat? Det verkar vara bra mot så mycket att jag nästan blir skeptisk.
Kollade min närmsta Hälsokostbutik i Hbg idag och dom hade inte Sancho. Men en kund hade tidigare frågat efter samma produkt. Annars verka dom inte ha hört så mycket om det. Kanske ganska nytt här?

AnnaPanna sa...

Jag kollar med kollegan exakt var det är någonstans. Den sköna kollegan går alltid omkring med en liten flaska sancho i fickan och tar vid behov. Så ja, han har testat och han tycker den är jättebra.

Pia sa...

=)

Det är ju Mivitotal (fast FLEX) jag blivit pålurad av Hälsokostaffären för att bota mitt ständiga ont i halsen. Och jag tycker faktiskt att det hjälpt... (även fast jag just nu har lite ont i halesn, men det har ju alla i omgivningen så det kanske inte är så konstigt.)

Hm, Sancho lät ju intressant.

Och jag trodde också att man skulle lyckas få i sig det man behövde med lite vanlig allsidig kost... visst är det lite skrämmande.