onsdag 25 november 2009

Sprutad och skyddad?

Manus till en thrillerfilm. Någon har iscensatt svininfluensan för att utrota jordens befolkning. Alla som tar sprutan dör inom ett år. Den enda som inte tagit sprutan (alla tycker först att den personen är illojal som inte tar sprutan) lyckas i sista stund hitta ett botemedel och nästan alla hinner få en motspruta innan dom dör. Några stackare får naturligtvis offras för att man ska fatta att allt är en fejk. Detta är en idé från en kreativ kompis. Jag tycker att hon eller Brad Pitt kan få spela hjälten... :-)

Om jag fick chans att göra en skräckfilm skulle växter vara det som var det läskiga. Tex klängväxter som kryper in överallt, kväver, dödar. Och köttätande växter som blir muterade och växer sig ofantligt stora och börjar käka människor. Ja, ni fattar. Fast själv klarar jag ju inte av att kolla skräckfilmer. Hua.


Ja, jag fick sprutan idag.

10 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Läskigt! Men det känns som jag sett en film med liknande scenario?

Så du är numera vaccinerad? Bravo! Själv tänker jag absolut INTE ta sprutan. Risken är alldeles för stor och man har ännu inte hunnit testa tillräckligt.


*skojar*

AnnaPanna sa...

Haha, dumma Index, du som pratat dig så varm för vaccineringen. :-) Det var du som övertygade mig. I know, you want it badly.
Och fortfarande, 2,5 h efter sprutan känner jag mig i toppform.

Vejbybo sa...

Du måste se min växt på mitt kontor! Den är så coool! Rör man vid den, "vissnar" den direkt!

Inga hemska biverkningar än då - skönt. Det är ju som sagt min sk "tur" imorgon.

AnnaPanna sa...

Jag tror jag stött på en sån växt förut, men självklart måste jag komma och kolla din växt Vejbybo.
4,5 h efter sprutan känner jag fortfarande ingenting. Inte ens ont vid sticket. Konstigt. Alla blir ömma. Kanske i morgon.

Elisabeth sa...

Då ska du inte se filmen "Murgrönan anfaller".

Tur du slipper biverkningar. Annars verkar det finnas en del att välja mellan:

"Alla inrapporterade biverkningar

*Influensaliknande symtom

*Allergiska reaktioner

*Andnöd

*Feber

*Huvudvärk

*Domningar

*Allvarlig allergisk chock

*Nässelutslag

*Hudsvullnader

*Dödsfall

*Yrsel

*Illamående

*Buksmärtor

*Hudförändringar

*Värmesvallningar

*Lokal reaktion

*Smärta

*Temperaturstegring

*Frossa

*Högt blodtryck

*Hjärtklappning

*Kräkningar

*Smakförändringar

*Ansiktsförlamning

*Ledsmärta

*Hjärtstillestånd

*Bensmärta

*Bröstsmärtor

*Stroke

*Diarré

*Röda komplexa hudutslag

*Epilepsianfall

*Blåmärken

*Heshet

*Hosta

*Hudutslag

*Lågt blodsocker

*Klåda

*Medvetslöshet

*Lymfkörtelsvullnad

*Migrän

*Muskelsvaghet

*Muskelvärk

*Lunginflammation

*Psykisk påverkan

*Känslorubbningar

*Svimningstendens

*Svullnad i munhåla och svalg

*Synrubbningar

*Tungsvullnad

*Värk

*Ögonirritation

Fakta: Läkemedelsverket"
(Kopierat från aftonbladet)

Biverkningen "dödsfall" låter ganska allvarlig :-)

AnnaPanna sa...

Shit! Om jag vetat allt detta i förväg hade jag nog funderat en gång till.
Jag erkänner att jag fått lite ont i nacken, är öm vid sticket och är rätt så trött i dag. Men känner mig absolut inte sjuk.
Däremot en kollega som också blev stucken igår var så dålig att han var tvungen att åka hem idag vid lunchtid.

Vejbybo sa...

Aj då, jag har precis fått sprutan nu. Sitter och väntar 10 min ifall jag får en reaktion. Listan med möjliga biverkningar ser ju lagom upphetsande ut.

AnnaPanna sa...

Vadå, blev du tillsagd att vänta 10 min innan du skulle köra bil? Det var omtänksamt. Ingen sa nåt sånt till mig. Hoppas du är väl hemma igen och mår bra.

Vejbybo sa...

Ingen fick köra därifrån direkt. Bra.

Nu har det gått ett dygn och förutom att jag har ganska ont i armen, har jag 38,5 i feber. Känner mig rätt "sleden" faktiskt.

Hoppas att du är lite bättre/piggare idag.

AnnaPanna sa...

Ajdå, 38,5! Vid det laget är jag döende. Krya på dig! Jag är superpigg. Fick nog något uppåttjack i min spruta... :-)