tisdag 4 augusti 2009

Färger

Under ett av alla mina yogapass här under våren hade jag en tydlig upplevelse en gång. Det var när vi skulle ligga på mattan och slappna av det sista vi gjorde, som vi alltid gör. Man domnar bort lite, en del somnar och snarkar. Hur som helst så gick hon runt med ett doftljus till var och en och viftade med det. Eller det vet jag inte för jag blundade ju. Men jag kände när hon kom till mig och först blev det jättelila innanför ögonen och sen blev det jättegrönt. Det var så tydligt. Först nu är jag nyfiken vad färgerna betyder och har kollat upp. Vet inte om det är seriöst men det är iaf intressant.

Lila: Du söker din drömpartner. Du är en drömmare och ser ofta världen genom ett önskeperspektiv.

Grön: Du ogillar förändringar. Du vill ha kontroll över dina känslor och att saker och ting ska vara klara och tydliga. Du försöker alltid göra det rätta.

Jag kan ju inte säga att det inte stämmer...

Här finns fler färganalyser om någon är intresserad.

3 kommentarer:

Vejbybo sa...

Intressant! Du är säker på att det var ett doftljus och inga starkare grejor...?

Elisabeth sa...

Hmm, gäller färganalysen för färger man ser "innanför ögonen"?

AnnaPanna sa...

Vet inte riktigt på båda... dock vet jag att en period i mitt liv klädde jag mig bara i svart, svart, svart. Nu är det mest blått som gäller. Har testat rött men det är svårt.