torsdag 20 augusti 2009

Nu är det allvar

Insåg efter tre dagar med en inflammation ovanför handleden att detta måste tas på allvar, eftersom det knappast blivit bättre utan snarare sämre. Det är nästan omöjligt att inte använda högerhanden men på något sätt måste användningen tvingas att minska om det ska kunna läka. Så ett besök på vårdcentralen och träff med en arbetsterapeut på lunchen idag var helt rätt, inser jag nu. Hon klämde och kände och vände och vred och föreslog en skena som gör att jag inte kan böja handleden eller tummen. Vilket är de rörelser som gör ont. Samtidigt som jag ändå kan använda handen rätt mycket.



Dessutom hindrar skenan att man instinktivt direkt gör saker med högerhanden istället för med vänsterhanden. Smidig och snygg är den också, tycker jag... :-) Detta är sommarmodellen som jag är allra först att testa. Knaprar samtidigt inflammationshämmande piller så om ett par veckor ska dessa problem förhoppningsvis vara ett minne blott.

6 kommentarer:

Vejbybo sa...

Usch då, din stackare! Otroligt att det kan bli så mycket besvär för lite stickning. Hoppas att du slipper prova vinterns modell.

Lars G. Johansson sa...

Nämen, stackars dig! Jag uppfattade inte att din stickning fick sådana konsekvenser. Hoppas det hjälper snabbt att inte göra dessa rörelser.
BLI FRISK! BLI FRISK! BLI FRISK! BLI FRISK! BLI FRISK! BLI FRISK!

Håkan Wiman sa...

Stackars dig! Tur att det var en så fin skena du fick iaf!

Elisabeth sa...

Nämen oj, stackars dig!! Men oh, vilken snygg skena! Tur i oturen, kan man säga. Krya på dig!

AnnaPanna sa...

Tack! Ja, vi får verkligen hoppas att jag slipper vinterskenan... Det känns inte alls bra faktiskt, total vila verkar vara det enda som hjälper, minsta lilla rörelser känns som det förvärrar... inte bra alls. Total vila i helgen. Behöver städa hemma men nu slipper jag ju det. :-)

systeryster sa...

Snygg!