onsdag 26 augusti 2009

Kanske, hoppas

Jag är så trött på att få bilen invaderad på olika sätt av olika människor, och har förstått att 4 ggr på 15 år är ganska mycket. Det är konstigt för jag är varken slarvig, nonchalant eller lämnar något stöldbegärligt i bilen (enligt min mening men kanske ett par solglasögon är stöldbegärliga för en desperado). Kanske har jag bott/bor på fel ställen. Jag har förstått att vissa lämnar sina bilar olåsta, det är helt klart en poäng med det, men det känns läskigt tycker jag.



Så istället för att lämna bilen olåst har jag idag införskaffat en rattkrycka. Den var inte billig men om den kan förhindra ett enda tillgrepp på min bil har den betalat sig. Dessutom har jag rensat bilen fullständigt så inget, inget syns. Kanske kan hjälpa. Ett fejklarm (blinkande lampa i vindrutan) är tydligen inget att ha nu för tiden. Borde man kosta på ett riktigt larm? Näe, jag vet inte.



Som kompensation för mitt lidande fick jag inhandla några krukväxter, hade egentligen bara tänkt köpa två men det blev fem :-)

3 kommentarer:

Vejbybo sa...

Himla trist att det ska behövas för att få ha bilen ifred!

AnnaPanna sa...

Och det vet vi ju inte än om det hjälper. Hoppas, hoppas.

olena sa...

glöm det tråkiga och tänk på dina blommor