tisdag 18 augusti 2009

3 vs Telia

Var ju ganska missnöjd med Telia till slut efter många, många års trogen användning och satte mitt hopp till 3. Redan på två månader har dom gjort två misstag... först var leveransen försenad, vilket jag kan leva med, och dessutom fick jag ju de tre första månaderna gratis. Där börjar problem två. Idag kom en räkning från 3 som sträcker sig från dagen jag började använda det till sista augusti. Vadå gratis? Lätt irriterad att man måste hålla koll själv att man får det dom har lovat. Efter telefonsamtal har det naturligtvis löst sig.
Utvärdering ger ändå plus till 3 (än så länge...)

+ Mindre knapptryckningar för att komma fram till en riktig människa att prata med.
+ Friheten att ha mobilt bredband (vilket jag inte testat än, den står stadigt i sovrummet, den har inte ens varit inne i vardagsrummet, än mindre utanför lägenheten...)

4 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Bra att ni agerar testperson och utvärderar donglarna. Kanske jag nappar på detta en dag framöver?

AnnaPanna sa...

Det tycker jag absolut att du ska göra. Glömde en liten minus, det är något långsammare än fast bredband, men knappt märkbart för mina behov.

Elisabeth sa...

Jag trivs också utmärkt med mitt mobila bredband. Men nästa dator ska ha modemet inbyggt. Inte behöva ta en USB plats. Just nu har jag USB-kris. Har 3 uttag. 1 till ritbrädan, 1 till mobila bredbandet och 1 som inte funkar. Vilket betyder att jag antingen måste rycka nån utav dom när jag ska använda mitt USB-minne, typ varje dag nu i skoltider.
Jag vill också att ritbräda ska vara inbyggt i min nästa dator.

Skönt att höra att det inte är så många knapptryckningar när man ska ringa till 3. Det är hopplöst att vara i telias telefonkö där man förutom att knappa sig fram dessutom måste artikulera sitt ärende. Bläh!

Patrik Arnesson sa...

Tack för att du visar din åsikt!

Dina åsikter visas som underlag för en sajt som samlar alla bloggares och mediers åsikter om mobilt bredband.

Hitta ditt inlägg på www.mobiltbredbandfighten.se under "negativt" på Telia.

Be gärna dina läsare att berätta sina åsikter om sitt mobila bredband. Åsikterna kommer också att publiceras på sajten vilket gör det enklare för konsumenten att välja rätt bland alla bredbandsleverantörerna lovar guld och gröna skogar i sina reklambudskap.

MVH
Patrik, administratör på Mobilt Bredband Fighten.