onsdag 5 augusti 2009

Nyckelpigeinvasion

Jag vill veta. När Elisabeth och jag var på stranden i söndags var det ju som vi alla vet nyckelpigeinvasion. Vi hade tusen olika teorier om varför det blir så här och jag har sökt på nätet men inte hittat något. Det enda jag hittade var att forskarna inte vet varför. Nähä, nyckelpigor är väl inte så viktiga då...



Men i dagens tidning kom det en någorlunda förklaring. Mycket käk, många barn. Ok. Men varför tror dom att det ska finnas mer käk ute vid kusten? Men det är klart, nånstans måste dom dra.

Det roligaste tyckte jag var att dom biter när dom är törstiga, eftersom Elisabeth blev biten flera gånger. AJ! sa hon, och fick ett ilsket rött bitmärke. Jag blev inte biten en enda gång. Kanske jag var uttorkad.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Haha, det läste inte jag. Dom försökte alltså dricka mig!

olena sa...

Så du var blöt och läskande??
Nyckel piga förresten. Ganska kul namn. Har ldrig tänkt på det.

AnnaPanna sa...

På engelska heter dom ladybug. Lite finare alltså än dom andra bugsen.