måndag 17 augusti 2009

Voltaren och värme

Inspirerad av mitt senaste alster började jag igår rota i mina garnpåsar och sticka på ett lapptäcke till sängsoffan i vardagsrummet. Blev lite trött i högerhanden/armen men brydde mig inte om det.



Aj. I morse när jag vaknade hade jag jätteont i högerarmen. Minsta lilla sak gör ont. Mest runt handleden men även uppåt armbågen. Överansträngd? Så löjligt, jag som stickat så mycket i mitt liv.


Men det är bara att acceptera, hur svårt det än är. Vila, voltaren, värme och totalt stickförbud.

5 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Tennisarmbåge? Inget att lätt på! Men det verkar du inte göra. Bli bra!

olena sa...

Oj! Det var en väldig armbågsvärmare.

Vejbybo sa...

Åh nej! Prova Orudis (gel), smärtstillande och inflammationshämmande.

Elisabeth sa...

Ajdå, vad jobbigt!
Har du stickat armbågsvärmaren själv?

AnnaPanna sa...

Tack för stöd och tips. Nä, jag har inte stickat strumpan själv... klippte bara av foten och stack in armen. Det är märkligt vad man gör mycket med högerhanden, märker man när man har ont. Idag är det tom lite svullet.