lördag 21 mars 2009

Premiär för säsongen

En liten bit väster om Tyringe gjordes orienteringspremiär idag. Hade som vanligt hoppats på sol, som lovats i förväg men den lyste med sin frånvaro. Annars var förutsättningarna jättebra, ingen snö (jfr premiär 08), inte jätteblött i markerna, och riktigt fin terräng. Bokskog bitvis blandad med gles granskog.


En 4.6 km lång bana avverkades på 49 min. Det säger ickeorienterare ingenting, men dom som är insatta vet att om man är i jättedålig löpform är det ganska bra... Allt är relativt, egentligen är det jättedåligt. En vältränad orienterare hade sprungit den här banan på ca 32 min. En elitorienterare hade sprungit den på ca 23 min.

Men vad bryr jag mig om det. Jag är nöjd.

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Prienteringspremiär - ett säkert vårtecken! Jag är nöjd.

Lars G. Johansson sa...

Mellan 2:an och 3:an tog du en liten omväg, men annars ser det ut att ha gått väldigt bra?
Imorgon ska jag göra min vårdebut med seadningsloppet inför Göteborgsvarvet.

olena sa...

Mellan 2:an och 3:an måste man springa runt för att undvika att hamna i ett förrädiskt träskt. Annars har du ju gått spik på. Det är väl bra panna för säsongspremiär?

Vejbybo sa...

Ja, det är väl en bra tid med tanke på att du inte har sprungit på länge. Antar att du fick lite blodad tand efter premiären?

Lars G. Johansson sa...

Jag kan ju inte läsa orienteringskartor och såg därför inte det förrädiska träsket. Då tycker jag att du verkligen verkar ha gjort en bra tävling. Ja, om du frågar mig, alltså.

AnnaPanna sa...

Haha, tack för era analyser! Svängen mellan tvåan och trean var helt planerad, som redan påpekats. Däremot gled jag ur kurs mellan elvan och tolvan men det har ingen noterat. :-)

Ett annat säkert vårtecken idag är att jag bytt till sommardäck på bilen.

Vet inte om jag fick så särskilt blodad tand, det var lite för kallt för att vara njutbart.