söndag 29 mars 2009

Olika prestationer

Upp på Hallandsåsen bar det idag, en mil från Örkelljunga i närheten av Stavershult. Insåg på väg till start, oj vad kuperat det ser ut!



Och det var det också, men samtidigt var det så sanslöst läcker terräng


som jag försökte njuta av där jag stapplade omkring.

Det var så många kontroller, jag sprang och sprang och de tog aldrig slut. Det kändes som om jag hade varit ute en hel evighet när jag kom i mål men till min förvåning hade jag en helt anständig tid på en timme på 5,1 km.

Vårvärmen lyser fortfarande med sin frånvaro och vintertajtsen och fingervantar fick hänga med idag också.

Väl hemma kollade jag sista världscuploppet för Helena och skidskyttarna. Där kan man snacka om nerver och prestation! Grattis Helena! Vilken tjej. Men det blir aldrig som på Magdas tid, och då menar jag, det blir aldrig lika spännande. Det är som med Stenmark och Borg.

9 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Visst har du och syrran sprungit i dessa trakter tidigare, vill jag minnas? Det kan ha varit Koarp som jag tänker på.

Elisabeth sa...

Bra jobbat, Panna!

Stenmarkseran var bäst om du frågar mig. Kanske för att man fick ledigt från tråkigt skolarbete för att kolla slalom när han var med?

Borg fick väl ingen egen låt? Däremot spelade han in en låt tillsammans med sina behövande vänner.

Och bara för det snöade jag in på youtube och roade mig med att kolla en massa klipp. Bl.a. ett som jag inte kunde låta bli att lägga på min blogg för att jag roades en hel del av det.

Pia sa...

Vad härligt det ser ut!! Nu börjar jag längta efter orientering! Vi bestämde oss i helgen att anmäla oss till Midnattsolsgaloppen i sommar, en 4-dagars semester-tävling utanför Bodö i Nordnorge, kul! Det blir första riktiga orienteringstävlingen på år o dar :-)

AnnaPanna sa...

Jo, det stämmer Index, i Koarp har jag varit, dock utan syrran.

Sköna klipp du lagt in Elisabeth.

Lycka till Pia Plupp. Det blir säkert jättehärlig fjällterräng!

olena sa...

Jag har visst varit i Koarp!
Skön Borg med behövande vänner E.

AnnaPanna sa...

Ja, det har du olena! Men inte i den länken som Index åsyftade.

Lars G. Johansson sa...

Bråka inte nu, tjejer! ;-)

olena sa...

En liten krok vid vägen, ok. Men varför följde du inte stigen in till 11:an, istället för att braka rakt över och snurra?

AnnaPanna sa...

Tack för lite analys, olena! Jo, planen var så klart att följa stigen, men alla stigar var jättediffusa i verkligheten. Jag såg över huvud taget inte någon stig mot elvan även om jag helt klart varit mycket nära den.