söndag 14 september 2008

Koarp, mitt på Hallandsåsen

Det är så läcker väg upp där när man kommer söderifrån. Slingrande väg genom kuperad bokskog. Jag spanade efter kantareller men såg inga.



Och det var ju orientering i fokus, inte svampar. Närmare bestämt DM-stafetten som Helsingborgs SOK arrangerade. Det visade sig att den fina gården uppe i Koarp också är deras klubbstuga. De har även en i Pålsjö.


Jag sprang sista sträckan i klass D120 tillsammans med Åsa och Monika. Åsa som är nybörjare gjorde en strålande insats på den nerviga första sträckan och var bara 20 minuter efter. Monika gjorde ett kanonlopp och hade näst bästa tid på sin sträcka. Jag gjorde ett stabilt lopp på sista och till slut kom vi nia. Nästan sist... men vad gör det, vi hade alla fått komma ut i fin natur i härligt väder och alla var mer än nöjda.


Så jag tyckte jag var värd en pokal när jag kom hem...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ser man på. Min klubbstuga! Jag var tvungen att ställa in, det vankades goda kakor till markenteriet, men min hals ville annat. Verkar varit en lätt bana! Gärdesgård oc hstig typ...?

Anonym sa...

Jo, som vanligt i skåne var det lätt bana. Men terränglöpningen till första och andra var ju lite väl. Men många sträckor följde fint naturlig terrängsträckning, typ åsar och så. Synd att du inte kunde var med!

Lars Johansson sa...

Det är suveränt att du dokumenterar dina genomförda lopp så här! Ni verkar ha en sund inställning till sporten i ert lag. Men du har iofs gjort den än mer tävlingsinriktade resan tidigare och har inget att bevisa.

Elisabeth sa...

Se upp för fästingarna!

AnnaPanna sa...

Helt rätt lars johansson, jag har gjort mitt vad gäller tävling och har en helt annan inställning nu för tiden.
Helt rätt elisabeth, men jag tror att om man duschar direkt efter utfört dåd så, om dom inte drunknar, så sköljer man iaf bort dom från sin kropp. Men dom är läskiga! Jätteläskiga!