fredag 5 september 2008

Solrosen

Jag är lite trött på mina växter på balkongen för tillfället och har redan tankarna på nästa säsong då det ska bli massor med prunkande, färgglada, växtvilliga, blommande, svulstiga sommarblommor.


Så min långa, spinkiga solros blev nästan inte presenterad trots att den levererat en blomma. Som jag kämpat med denna solros, burit in och ut från balkongen för att den inte skulle knäckas när det blåste mycket. Planterat om i en jättestor kruka. Nä, solrosor blir det nog inte mer på ett tag. Men det var kul att testa och jag är jätteglad att den blommade!

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Vad fin den blev. Cool bild med skuggorna och olika väggar.
Idag slängde jag två blommor och funderade på att sätta nya där. Längre kom jag inte. Ville ev. ha lila ljung men det går inte ty det skär sig mot mitt röda parasoll.

Lars G. Johansson sa...

Mycket kärlek i den blomman..

Anonym sa...

Men ljung finns ju i så jättemånga olika färger så du måste hitta något som matchar ditt parasoll. Jag gillar ljung. Hade det på mitt förra ställe i Munka.

olena sa...

Solrosen är en kul grej tror jag. Den kommer. Det är säkert. Men faktiskt, den är inte så kul.

Elisabeth sa...

Aha, jag kanske ska kolla mer på ljung, då. De jag såg var rosalila. Ska ta en runda till torget idag och se vad dom har.