måndag 22 september 2008

Skön helg i Stockholm

Långhelgen (jag tog en semesterdag i fredags) började med svampletning i närheten av Fornboda lite norr om Sollentuna.



Väldigt fin skog att knata omkring i oavsett svamp eller inte.

Jag blev överraskad när jag hittade trattisar. Trodde inte dom var färdiga än.
Jag har gjort en mycket trevlig bekantskap den här helgen. Stockholmsbesökets nya katt, Mississippi, 3 månader gammal. En helt oreserverad, totalt sällskapssjuk, orädd liten fröken. Dock hade hon den lilla egenheten att tidigt på morgonen krypa in under täcket och bita en i foten.

Åh, vad skönt det är i solen.


Kanske ska jag bada.


Hmmm, vad är det här då?


Äh, jag dyker!
Orientering stod på progammet lördag och söndag. Söder om Stockholm på Södertörn arrangerades tävling och det var utlovat fin orörd vildmarksterräng.

Min värsta konkurrent var naturligtvis med och startade några minuter före mig. Till femman kom jag ikapp min värsta konkurrent. Sen var hon smart och tog rygg på mig. Lät mig göra misstag medans hon kunde smyga in och få kontrollen. Alltså gjorde jag en grov miss på sexan och min värsta konkurrent var före mig. Hon höll avståndet men till elvan skymtade jag henne när jag var på väg in till kontrollen och hon på väg ut. Men då gör jag en miss igen!


På söndagen var jag ensam att springa och då gick det mycket bättre. Dåliga nerver kanske?
Spel stod också på programmet. Vi dammade av ett gammalt pictonary och det var hur kul som helst. De svåraste orden att både rita och gissa var nog "pulpet" och "munskänka".

Mississippi ville också vara med.


Också blev det en omgång "Ticket to ride".

5 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Skönt att läsa om en härlig helg! Bra med dokumentation av dina tävlingar!
Det är dock upprörande att läsa hur din värsta konkurrent tog rygg på dig, smög in och på så sätt fick kontrollen. Ajabaja, syster Kallur! ;-)

Elisabeth sa...

Ja, låter som en skön helg.
Och vilken söööt katt. Jag läste namnet lite fel. Jag läste det som Mississippi 3. Alltså att 3:an ingick i namnet. Det tyckte jag var coolt.

Anonym sa...

Jag är mycket stolt över att jag ville "leverera" och inte mesa och ge sig i skogen. Är det tävling så är det!
Men jag fick ju stryk ändå...
Skön blogg syrran. Jag vilar.

Anonym sa...

Nej yin, det är inte upprörande, det är precis så man ska bete sig. Det är faktiskt ganska mycket tjusningen. Och förresten så är orienteringens själ och hjärta "självvald väg i okänd terräng". Och jag gjorde mitt misstag helt själv, kan inte skylla på någon.
elisabeth, ja Mississippi 3 låter lite coolt, ungefär som Apollo 11.

Lars G. Johansson sa...

...eller som Ocean's Eleven!