torsdag 5 mars 2009

Jag och prylar

Idag har köpt en dvd-spelare. Det var väl på tiden? Jag har aldrig ägt en video- eller dvd-spelare. Jag har aldrig ägt en mikrovågsugn. Och när jag fick min första mobiltelefon på ett jobb (påtvingad) lät jag den ligga i skrivbordslådan flera månader tills jag upptäckte sms som jag insåg var mycket användbart... :-)


Min nya dvd-spelare. Den var inte dyr för till min tjock-TV var det ingen mening att köpa nåt dyrare för kvalitén blir ändå inte bättre.


Och eftersom min tjock-TV kommer att hålla många, många år till finns ingen anledning för mig att investera i en ny fin platt-TV. Så funkar jag. Har jag nåt som funkar för mina behov ser jag ingen som helst anledning att gå och köpa nytt bara för att det finns nya saker. Och det beror inte på snålhet eller att jag inte har råd, jag ser bara inte nyttan.

Men en dvd-spelare kan jag ha nytta av. Har köpt en del filmer (jaja, håna mig bara, jag vet att alla laddar ner på nätet) på sista tiden, och kan kolla dom på datorn, men det är inte smidigt och inte mysigt jämfört med att kolla dom på TV:n. Dessutom kan jag bjuda hem folk på filmvisning om jag känner för det.

En kollega till mig för länge sen var helt nördig vad gäller stereo. Han investerade hundratals tusen kronor i stereoutrustning. Också bjöd han hem en massa folk för att lyssna på hans fantastiska musik. Först fick vi lyssna, sen ställde han två vasliknande ljushållande saker på bordet, så fick vi lyssna igen. Åh, hör ni skillnaden på ljudet! Utropade han. Näääääeeee.... inte jag i alla fall...

Helt klart går jag igång på andra saker än elektroniska teknikprylar men jag är jättenöjd med min lilla fina dvd-spelare.

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Grattis till inköpet! Filmtajm hos AnnaPanna nån gång i framtiden, då?
Vad är det för filmer du har köpt?
Jag hade en period då jag köpte Tintin filmer. Har inte kollat alla ännu. Så det kanske blir Tintin-filmtajm hos mig nån gång.

Lars G. Johansson sa...

Då vill jag bli inbjuden! Det är trevligt att titta på filmer tillsammans, tycker jag. Även en melodifestival blir kul när man ser det med andra.

AnnaPanna sa...

Det är så här typ, köp tre för 199 kr på ÖB eller Willys, så hittar man en som man gillar också tar man två till som inte är något. Alltid lurad...
Klart du blir inbjuden index! En melodifestival. Ja, jag ska kolla och fundera på finalen. Helt klart roligare att kolla med andra.

Vejbybo sa...

Har du hårddisk på dvd'n? Ikväll kl 22 på ettan, kommer en film som ryktet säger är värd att banda - Efter bröllopet. Jag tänkte iaf använda min dvd till det, för jag lär somna på soffan i vanlig ordning.

AnnaPanna sa...

Hmmm, nej, en dvd för 500 kr kan endast spela upp filmer och inget annat....

Filmen är säkert sevärd, dansk (brukar vara bra), med Lassgård och Mikkelsen. Tyvärr har jag också en ovana att somna i soffan.