lördag 28 februari 2009

Mulligt i Hestra

Samtal igår kväll:

Jag: I morgon bitti ska jag vara kvart över sju i Örkelljunga.
L: För att kyssas?
Jag: Eh, nej, för att åka skidor.
L: Var det inte därför du köpte munskölj?
Jag: Nej!
L: Det tror alla.
Jag: jaha....

Nåväl, det här försöket blev minst sagt lyckat jämfört med förra försöket. I mitten av veckan lovades regn idag men sen blev det en stor fet sol istället. Mycket snö i backarna. Och framför allt fick jag fatt på skidor!

Jag måste ge mitt sällskap rätt, att jämföra Vallåsen och Hestra ska man inte ens försöka göra. Större system, bättre (svårare=roligare) backar och mycket högre mysighetsfaktor i Hestra.

Jag måste erkänna att jag var bra ringrostig i början, inte så konstigt kanske då det är sju år sen sist. Men efter några åk satt det och så länge jag inte träffade några isfläckar gick det riktigt fint. På isfläckarna hade inte mina hyrskidor mycket till kanter att trycka till med. Eller också beror det på vikten bakom skidorna? Eller tekniken?


På väg upp i en av liftarna.


Idolkort.


Utsikt från toppen. Hög mysighetsfaktor, som sagt.

6 kommentarer:

Vejbybo sa...

Åh, det ser underbart härligt ut!! Vad sugen jag blir! Det var förskräckligt många år sedan jag var i Hestra.

Jaha, funkade munsköljen då....?

AnnaPanna sa...

Det var faktiskt första gången jag var där, trots att jag är uppvuxen i närheten. Vi åkte inte utför när jag var liten.

Jodå, munsköljen funkar perfekt... mot karies!

Pia sa...

Ni verkar ha haft en lika mysig dag som vi idag :-D !! Härligt det ser ut!

Kul det där munvattnet ;-)

GIS-mormor sa...

Jättefina bilder tycker en som inte åker utför. Men var ligger Hestra?

Elisabeth sa...

Sköna bilder! Mysig miljö!

"Det tror alla!" Hahaha, jättekul sagt! Heja L!

AnnaPanna sa...

Hestra ligger en bit ovanför Gislaved längs nissastigen.