tisdag 3 februari 2009

Jag är aldrig sjuk

Ok, nästan aldrig då. Därför har jag så svårt att acceptera att jag faktiskt blir sjuk ibland, vilket är fallet nu.

Kämpade på på jobbet igår men det kändes inte alls bra och idag var det bara att inse att med hosta och feber är det inte bra för någon om jag släpar mig till jobbet.

Yogan går åt pipsvängen, första gången var ingen riktig gång, andra gången var ledaren sjuk, tredje gången var jag i fjällen, fjärde gången i morgon är det stor risk att jag missar. Suck!

Det enda positiva just nu är att alpina VM börjar idag med Super-G för damer.

9 kommentarer:

Elisabeth sa...

Ajdå, krya på dig!
Yogan har du väl möjliget att ta igen andra dagar?

Lars G. Johansson sa...

Är det Långa farbror som smmittat dig?
Trist att bli sjuk, hoppas det är en kortare variant då!

Vejbybo sa...

Kände du dig lite piggare efter låten du fick?

AnnaPanna sa...

Jo, yogan har man ju chans att ta igen men det känns inte bra om det blir alltför många missade gånger ändå.
Tack för den uppiggande låten vejbybo! Den gjorde susen för dom små virusarna...

olena sa...

Lilla gumman! Krya på dig. Bort med P (eller var det I) tänket nu och se till att bli frisk. Yoga kan du göra hela livet.

Kart-Bosse sa...

Aj då! Blev det för mycket frisk luft i Grönklitts snöiga höjder .... eller var det doften av våta skoteroveraller som fick dig på fall?
Krya på dig!

AnnaPanna sa...

Tack. Förresten är det J du far efter, olena. Det tog ett dygn ungefär att helt acceptera att jag är sjuk men nu är jag hur lugn och fin som helst. Och yogan visade det sig att man kan ta igen hela våren så ingen stress för det längre.
Jadu, KartBosse, kanske var det för få (inga!) semlor som fick mig på fall... :-)

Pia sa...

Hoppas att du kryat på dig! Kul det lät med din Grönklitt-vecka förresten!

Jag har en utmaning till dig i min Blogg!

/Pia

AnnaPanna sa...

Hej Pia Plupp! Nej, jag har ju inte kryat på mig än och det är så drygt, så drygt!
Tack för utmaningen men jag tror inte jag hakar på, är inte så mycket för såna saker...