söndag 15 februari 2009

Från Magdalena till Helena

Äntligen. Har hängt framför TV:n och sett allt, och då menar jag verkligen ALLT från alpina VM under två veckors tid. Min sjukdomsperiod råkade ju så lägligt sammanfalla exakt med alpina VM... och det har varit stolpe ut, stolpe ut, inte ens nära en stolpe, långt ifrån en stolpe, flera mil från en stolpe...

Men nu har skidskyttarna anträtt arenan i Sydkorea och vad händer då? I svårast möjliga vind och motstånd går Helena Jonsson och tar hem guldmedaljen i masstarten idag. Det var häftigt att följa och riktigt nervöst. Hon började så dåligt med två bom i första liggande och då trodde alla att det var kört. Men vilken kylig tjej, sen sköt hon som en amazon i resterande skjutningar och alla andra föll som käglor med dåligt skytte. Kul!

6 kommentarer:

Vejbybo sa...

Märkligt sammanträffande....

Elisabeth sa...

Tur i oturen att du blev sjuk just nu!
Själv har jag inte sett ett skvatt av VM. Fast jag har nog läst lite överallt att det inte gått så bra.
Cool header!

Lars G. Johansson sa...

Jag skrev precis en lång kommentar som sedan inte fastnade. Kontentan var väl att det var kul att Helena vann!


Vilken härlig header du lagt dig till med!

AnnaPanna sa...

Synd att din långa kommentar försvann Index! Jo, visst har tajmat det bra... :-)

olena sa...

Cool header! Bra fotograf.

AnnaPanna sa...

Världens bästa fotograf... beror bra bilder på fotografen eller motivet...?