lördag 21 februari 2009

Så misslyckat!

Vallåsen ToR kan man ju roa sig med en lördag om man tycker det är kul...

Efter många om och men och mycket strul och sjukdom hade vi i alla fall kommit överens om att testa Vallåsen idag (mitt sällskap ville hellre åka till Hestra). Eftersom jag ville ha lite sovmorgon skulle vi träffas där kl. 11. Ja, vi vet att det är sportlovsvecka. Nu efteråt inser jag ju att det var upplagt för att allt skulle gå fel.

Jag var riktigt laddad och sugen, det är alltför länge sen jag kastade mig ut i pisternas underbara värld, ett par timmar i Riksgränsen för 7 år sen på en kick-off med jobbet, och före det en halvdag i Romme alpin för 11 år sen. Jösses, vad tiden går...!

Redan på parkeringen fick jag besked att skidorna i uthyrningen var slut. Satan, varför har jag gjort mig av med min eminenta utrustning som endast är 23 år gammal?! Jo, jag vet, pga ofrekvent åkande och mycket flyttande hivades dom nån gång. Mitt sällskap hade klokt nog egen utrustning men vad hjälpte det när jag inte fick fatt på nåt.

För säkerhets skull gick jag ändå till skiduthyrningen och hörde mig för. 380 st före i kö och 2 timmars väntetid, och allt skulle ändå ta slut.

Jaja, nu är vi här, vi tar en promenad!


Uppför backen bar det.


Nu är vi nästan uppe på toppen i den högra pisten, lätt svettiga och andfådda (jag i alla fall).


På väg ner i den röda pisten. Bakom mig finns lite pucklar som såg roliga ut.


Och här är hela systemet.

Men skam den som ger sig! Nästa lördag gör vi ett nytt försök. Då ska jag boka skidor i förväg och hänga på låset kl. 9 när dom öppnar.

10 kommentarer:

Vejbybo sa...

Åh, vad synd! Hur kul är det att vara där när man inte har några skidor! Nåja, ni fick en anledning att träffas nästa helg igen;-)

AnnaPanna sa...

Precis, hur kul är det på en skala...? Jag funderade på att fråga någon (dansk) som åkte riktigt dåligt (och inte såg ut att tycka det var kul) om jag inte kunde få låna utrustningen, men jag vågade inte...

Anonym sa...

Jag tror det här var ganska positivt ändå.

Lars G. Johansson sa...

Hur var förhållandena (för skidåkning, alltså)? Det borde ju vara en del riktg snö nu, tycker jag.

AnnaPanna sa...

Det är jättemycket snö i backarna, mesta är ju så klart konstsnö, men det ligger väl ett litet lager natursnö. Förhållandena är fina! Är du sugen att följa med nästa lördag?

Pia sa...

Vad fränt med en skidbacke i Skåne! (Eller är det Halland?!)

Synd att du inte fick tag på några skidor :-( men du får försöka nästa helg igen - ser ju jättefint ut!

Om du vill åka i Lappland-backar igen så kan du ju alltid hälsa på Pia Plupp och åka i Björkliden eller Gränsen!

AnnaPanna sa...

Den ligger faktiskt i Halland men det framstås alltid som att den ligger i Skåne. Jag vet inte varför, kanske blir den häftigare då?

Elisabeth sa...

Bättre tur nästa gång!

Lars G. Johansson sa...

Tack för inbjudan, AnnaPanna! Nästa helg har dock jag besök av bloggaren och lebemannen "bj". Det ska bli en skön helg i musikens tecken bl.a.
För övrigt skulle jag nog vara lite ivägen när du dejtar i backen. ;-)

AnnaPanna sa...

Du skulle inte vara i vägen. Inte alls.