tisdag 30 juni 2009

Inte ens tre, tyvärr

Har med nöje sagt upp både mitt fasta bredband och min fasta telefon från Telia den 7 juli när bindningstiden går ut. Nöjet beror på att jag känt mig lurad, lurad av Telia ett flertal gånger och dessutom känns det onödigt att betala så mycket fasta avgifter när det finns andra lösningar.

Har naturligtvis i god tid i början på förra veckan beställt tres snabbaste mobila bredband med en leveranstid på 2-3 dagar. Tänkte det kan ju bli nåt strul så bäst att vara ute i god tid.

Såg fram emot att ta med mig datorn och mitt mobila bredband på semestern, bara känslan att kunna sitta var som helst och koppla upp sig. Tänka sig. Vilken frihet.

Men tji fick jag. Idag fick jag mail att leveransen är försenad pga leverantören av modemet. Den kommer 13 juli. I gengäld får jag de tre första månaderna gratis.

Det här kändes ju väldigt snopet, nu blir jag datorlös under semestern. Men samtidigt kan jag känna att det är lite skönt också. Två vita veckor... Och jag kan ju alltid blogga från min mobiltelefon med den dåliga rubriken "Multimedia message"... :-/

4 kommentarer:

Elisabeth sa...

Typiskt!
Men det blir kanske skönt att vara datorlös ett tag. Du fick iallafall ersättning utan knot.

Vejbybo sa...

Annars kan en iPhone vara lösningen;-)

AnnaPanna sa...

Visst är det typiskt men faktiskt en riktigt bra kompensation för mitt lidande.
Så bakåtsträvande som jag är så kommer det nog ta lång, lång tid innan jag skaffar en iphone, och twittra kommer jag nog aldrig att börja med...

Lars G. Johansson sa...

Det är sååå typiskt! Men jag tror du klarar denna period ändå. Var stark!