måndag 22 juni 2009

En studie i knott

Pappa varnade oss, knotten är på krigsstigen nu. Jaja, vi var ju bara ute korta stunder och ville inte kleta in oss med äcklig smörja. Men knott är inte som mygg. Knotten är igång vare sig det är morgon, middag eller kväll. Sol eller molnigt eller regn. Man kommer inte undan. De är miljontals. Varför gör det så ont? Jo, de skär ett litet snitt i huden och suger blod från detta. Inte för att jag fattar hur de klarar av att skära snitt så små som de är.



Ännu mindre än knott är svidknott och de var säkert också inblandade i festandet på vårt blod. Svidknotten känns igen på att de är pyttesmå och ofta kryper in i håret och under kläder på människor.

6 kommentarer:

Vejbybo sa...

Läskiga kryp. Tack och lov brukar inte varken knott el mygg gilla mig!

Elisabeth sa...

Tack för lektionen! Myggor brukar inte gilla mig men knotten i Bohult verkade gilla mig. Otroligt många var dom, inte lätt att koppla av i deras sällskap. Det borde finnas nåt man kunde dricka så att man utsöndra nåt som får dom att fly sin kos. Det kanske redan finns?

AnnaPanna sa...

Vitlök tror jag hjälper, men inte alkohol.

Elisabeth sa...

Satan!

olena sa...

Det hjälper också att vara "kallblodig". Tror jag. Knott älskar att överfalla blodfyllda ungre damer.

Elisabeth sa...

Kul rubrik, förresten!