lördag 20 juni 2009

Man får väl improvisera

Som självpåtagen lekledare och enväldig domare hade jag nöjet att se de andra plågas, kämpa och glädjas, vilket dom gjorde jättebra!


Första gren, kasta sönder ballonger.


I brist på pilar letade jag fram lite olika verktyg som jag tänkte kunde passa. Och minsann det funkade. Pluspoäng till olena som med oerhörd koncentration, fokusering och visualisering snabbt fick ner sin ballong, tätt följd av PP. Eli och Index hade större problem och utkämpade en lång bitter strid som slutade med delad sistaplats.


Hoppa säck i plastpåsar gick också bra. Index ledde hela loppet men PP kom starkt på slutet och tog en delad förstaplats tätt följd av olena och Eli.


Vem tänder snabbast? Helt otippat var Index överlägset snabbast i denna gren följd av olena, eli och PP.



Klart roligast för lekledaren var denna gren. Oj, vad jag skrattade. Tack för att ni anstängde er så mycket! Pluspoäng till Eli som kämpade så hårt så hon fick gräsfläckar på byxorna. Tjejerna mot killarna och första målet vinner var det som gällde. Tyvärr lyckades ingen göra mål och där tar jag på mig allt. För instabila strutar med för små hål och ett litet krocketklot som var svårt att se...

5 kommentarer:

olena sa...

Lekarna gav onekligen en extra piff åt midsommaraftons firande. Det var kul som attan.
Tack lekledaren!

Vejbybo sa...

Midsommar utan lekar är ingen riktig midsommar. Ni verkar ha haft jättekul!

Lars G. Johansson sa...

Tack AnnaPanna för att du fixade detta så kul !

Elisabeth sa...

Ja, det var kul. Tack Panna!
Visst höll sig knotten borta under lekarna?

AnnaPanna sa...

Tack själva! Ja, knotten skrämde ni iväg genom era våldsamma övningar... :-)