tisdag 20 november 2007

Mina dataklumpar

Härmad bild1, härmad bild2


Här krävs det minsann två bilder för att presentera prylarna. Kan man kalla det för härmad bild då? Ok, nästa gång det är dags ska jag skaffa bärbar och mobilt bredband och avskaffa Telia. Men för tillfället är jag bunden till Telia ända till 090707. Anledningen att jag är bunden till Telia så länge är att jag uppgraderade mitt bredband från 0.25 till 8 för några månader sen. Jättebra tyckte jag, kostade inte alls mycket mer, men sen kom ett brev från Telia där dom tackade för förtroendet och informerade att ändringen av abonnemanget innebar att jag är bunden till 090707. Inte ett ord om det när jag ringde och gjorde min ändring. Och inte en tanke hade jag på det att det skulle förändra min bindningstid. Varför skulle jag tro nåt sånt? Dessutom har jag billigare bredband pga att jag har fast Teliatelefoni. Men fast telefoni börjar kännas urgammalt och onödigt nu. Men säger jag upp den blir bredbandet dyrare och antagligen går det på ett ut. Så jag kör på med Telia till 090707. Sen är jag fri.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fult av telia att inte säga nåt om bindningstiden när du ändrade. Fula fiskar, dom där.

Jag är bunden hos telia till 090225. Sen blir det högst troligt mobilt bredband hos mig med. Min målsättning är att få ner sladdnästet till ett minimum.

Anonym sa...

Sladdnästet är underbart att slippa! Men gläd er över att ca -09 finns det nya nyheter som inte finns nu. Mobilt bredband är säkert ute då, något nytt gäller. Man får ta livet i 3-4 års perioder. Man kan inte göra allt alltid, hänga med på allt.

Anonym sa...

Mitt abonnemang bör gå ut nu i mellandagarna, så jag ska fundera lite på mitt liv efter detta.

Anonym sa...

Jag tror även man ska fundera huruvida man ska integrera allt i ett, TV, telefon, dator.