tisdag 6 november 2007

Tidslöst och platslöst?

När jag var på licentiatexamen i fredags kom en fråga upp under förhöret; Kan något som är tidslöst även vara platslöst? Denna fråga föranledde en lång diskussion mellan den som blev förhörd och examinatorn. Hmmm, för det första förstod jag inte frågan och för det andra förstod jag inte varför det skulle behöva diskuteras så länge runt det. Förstod inte heller vad de kom fram till. Men utöver det hängde jag med bra, förstod frågorna och svaren och har lovat mig själv, för min egen skull, att läsa boken. Sen är det ju lite konstigt det här akademiska språket som används, tex Abduktion, som ska vara nån slags sammansmältning mellan Induktion och Deduktion. Egentligen betyder Abduktion "Bortrövande av en kvinna".
Och snart flyttar jag in till Ängelholm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, har du fått lgh nu? När är snart?

AnnaPanna sa...

Nä, jag har ju inte tackat ja än. Den jag verkligen, verkligen ville ha snodde en annan. Och de andra har jag inte velat ha. Den sista jag fått erbjudande på ligger nere i Kulltorp, lite långt ut tycker jag men jag ska ändå titta på den på må. Man är ju nyfiken och det är alltid kul att titta på lägenheter. Någon gång kommer jag att flytta in till Ängelholm... så det så.