söndag 11 november 2007

Jättemilen

Helgens mission var ju att springa Jättemilen, en långdistansorientering i Danmark. Denna gång gick det två mil väster om Helsingör, nära och bra.


Tidig färja Helsingborg-Helsingör.


Undrar hur mycket kläder jag ska ha på mig när jag springer. Solen värmer ju men det är fasansfullt kallt i skuggan.

På vägen dit hade min medlöpare och jag långa diskussioner hur vi skulle lägga upp loppet. Båda är för dåligt tränade för 12,5 km orientering. Dessutom är det ganska tråkigt att springa ensam i ca 2 timmar. Vi bestämde oss för att springa tillsammans. Och vi bestämde oss för att vi behöver inte springa hela banan om det tar för lång tid. Vi bestämde oss för att ca 1,5 timme är lagom tid och det visade sig att vi inte hann springa hela banan på 1,5 timme (segraren hann springa hela banan på 1,5 timme). Vi skippade sista stjärnan och genade lite mot målet. Så vi blev båda uppsatta som fejlklemmet på resultatlistan. Men det gör inget, vi hade en skön och avslappnad tur idag.



Det roligaste var att pappa blev trea i sin klass. För hans skull alltså. Och för att det är Fars dag idag. För med två utbytta knän har han egentligen springförbud.

Inga kommentarer: