fredag 29 maj 2009

Bara en till då...

Min trädgårdsintresserade kollega G vill pracka på mig en massa växter även denna vår, bland annat ett elefantgräs som blir två meter högt och kräver en jättekruka. Tyvärr får det inte plats hur jag än vrider och vänder på det men när han nämnde akleja tackade jag ja utan att fundera nåt mer. Jag tycker mycket, mycket om akleja.


Så på nåt sätt får den också plats på balkongen. Funderar på att organisera om lite och flytta upp lite högväxande saker i balkonglådan men efter Index katastrof kanske det är bäst att dom får stå i lä på golvet?
Men nu får jag verkligen inte plats med fler växter...

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Fin Akleja! Jag tänker hålla tummarna stenhårt för att det inte ska bli mer megablåst. Någonsin. Så då kanske du lungt kan flytta upp lite högväxande saker i balkonglådan. Kanske.

AnnaPanna sa...

Det är ju en utopi Elisabeth! Ingen mer megablåst. Nä, det inträffar inte under vår livstid iaf. Men jag håller också tummarna stenhårt.