fredag 15 maj 2009

Tulpanexplosion

Var på Klädnypan efter jobbet idag för att leta kläder till en 80-talsfest jag ska på. Inser att jag var minst lika försiktig i min klädstil på 80-talet som jag är nu. Hade ingen aning om att det var så konstiga kläder som gällde då... Damen som äger butiken sa att det är inte konstigt att du inte minns eftersom du var så ung då. Haha, hon skulle bara veta... Hur som helst prackade hon på mig en massa konstiga saker att prova, saker som jag över huvud taget inte ens hade tittat åt om hon inte tvingat mig. Men hon är säker (det var hon som hjälpte mig med 60-talsutstyrseln) och ganska snabbt kom vi fram till en topp, en kjol och en kavaj som vi båda var supernöjda med. Det enda jag vill avslöja är att axelvaddarna sitter där dom ska!

Det jag skulle komma till är att jag fick syn på en rabatt i parken vid Hvita Räck, som ligger alldeles bredvid klädnypan. Bilderna får tala för sig själv.





3 kommentarer:

Lars G. Johansson sa...

Kommunens parkavdelning är duktiga på lökplantering i våra rabatter!


Jag ser axelvaddarna framför mig...Ruggigt, haha!

Vejbybo sa...

Superfina tulpaner!

Testar min nya leksak:-)

Elisabeth sa...

Kul med 80-talsfest!
Jag har också sett massor at tulpanrabatter. Superfint.