onsdag 20 maj 2009

Mer balkongnytt

Nu duggar det tätt. Det låter som en trädgårdstidning, balkongnytt. Men det är bara min balkong. Tre nya tillskott fick den idag. Egentligen har jag knappt plats men kunde inte låta bli.


Ett lejongap, en sommarnejlika och en brudslöja. Bra växter som blommar hela, hela säsongen ända tills frosten sätter in.

Men nu kan jag verkligen inte köpa fler växter för då får jag inte plats att sitta på balkongen. Så det blir förmodligen ett långt uppehåll med balkongnytt...

7 kommentarer:

olena sa...

Kanske det finns plats att hänga lite växter på utsidan av balkongen? Då kan du skaffa lite till...

AnnaPanna sa...

Ja! Och på väggarna! Nej, det får nog räcka nu. Man ska orka sköta och vattna dom också.

Lars G. Johansson sa...

Frågan är när du ska hjälpa mig att ersätta förra årets bruna oigenkännliga växter med ngt prunkande för denna säsong?

Vejbybo sa...

Hm, ser ut som om du skulle gilla att gå lös i mina rabatter :-)

AnnaPanna sa...

Ja, Index det är frågan! Kanske någon dag nu under långhelgen. Varje gång jag kör förbi ser jag dina gamla balkongväxter, riktigt tråkigt. Låt oss ta en shoppingtur.

Men inte behöver du hjälp, Vejbybo? Du verkar säker. Men så klart hjälper jag om du vill ha hjälp.

Vejbybo sa...

Helt ärligt så tycker jag också att det är väldigt roligt med blommor och trädgård vid denna tiden på året, men sen när det blir varmt och annat lockar, stranden t ex, är rabatterna mer en belastning. Ogräset alltså, inte blommorna.

AnnaPanna sa...

Jaha, så det är ogräsrensning du vill ha hjälp med... så hjälpsam är jag nog inte... :-) men om du vill ha hjälp att planera nåt är jag mer än gärna behjälplig. Visst är det härligt med trädgård och växter men visst ska det skötas också. En konst är att planera en lättskött trädgård. Lättare sagt än gjort!