lördag 30 maj 2009

Uppfräschad fiskearsenal

Jag har haft min fiskeutrustning ståendes i Bohult i ca två år och under denna tid har nästan alla drag försvunnit och mitt kastspö har gått sönder. Och det är inte jag som kastat bort mina drag eller haft sönder mitt kastspö. Så det är inte så konstigt att jag muttrar lite surt "varför ska jag... :-(" när pappa ber mig se över fiskeutrustningen i Bohult. Hur som helst så skulle jag ändå upp och hämta det som kunde räddas av mina fiskegrejer (ska testa fiskelyckan på Västersjön istället) och som en god dotter gjorde jag till slut som pappa bett mig...


De jättegamla (gröna) kastspöna har fått ny lina och nya tafsar. Pappas spö längst till vänster har bara fått ny tafs. Minispöet näst längst till höger vet jag inte riktigt vad det är till för. Pilke kanske? Den fick behålla sin konstiga trådaktiga lina. Metspöet längst till höger är ok.


Ett gäng nya drag för både gädda och aborre. Jag lämnade även ett par metrevar som man kan sätta på kastspö om man hellre vill meta.


Även om jag var lite sur från början känns det jättebra nu!

Hej då Bohult för den här gången.

3 kommentarer:

Elisabeth sa...

Fin bild på båthuset. Trevlig årstid.

Elisabeth sa...

Och bra jobbat!

Vejbybo sa...

God fiskelycka imorgon!