onsdag 12 mars 2008

En flytt

Vet inte varför denna flytt går till historien som den jobbigaste i mitt liv. Det har inte varit något särskilt jämfört med andra flytter. Kanske är jag för gammal för att flytta eller kanske har jag flyttat alltför många gånger i mitt liv. Gammal och trött?


Bohaget på plats i nya lägenheten. Packar upp det som ska vara i skåp och lådor men inget annat är någon idé att fixa för jag ska få målat och tapetserat i alla rum.




Bohaget ihopskyfflat och täckt i mitten av rummen. Hantverkarna är jättesnabba och jätteduktiga och fixar hela lägenheten på tre dagar. Det blir jättefräscht och fint.


En styck tvättmaskin levererad som får stå i sovrummet i väntan på att badrummet ska bli färdigrenoverat.


Börjar så smått komma i ordning.


Kolla! Rätt lampa lyser äntligen. Tack Telia. Utan ett enda telefonsamtal till Telia löste det sig. Det var min strategi. Orkade inte ringa och höra vad dom menade med alla kryptiska saker utan hoppades att det skulle lösa sig ändå.


Tvättmaskinen på plats i badrummet. Första tvätten är på gång just nu. Lite spännande för jag har kopplat och fifflat själv. Dock inte elen, den var enkel, en stickkontakt som jag trycker in i en elkontakt utanför badrummet. Än så länge läcker inte "Vatten in". Den har inte spottat ut vatten än så jag vet inte om "Vatten ut" funkar.

Summa summarum: Jag ska aldrig mer flytta. Är det någon som tror på det?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Uppkopplad igen? Det måste vara skönt!

Och visst kommer du att flytta igen!

GIS-mormor sa...

Välkommen tillbaka! Kul att se att flytten gick bra. Fint fick du också. Och en tvättmaskin nästan likadan som vår nya.

Pia sa...

Kul att se att du är tillbax! Och nu har du gjort det värsta, bara finliret kvar...Fint det blir!

Anonym sa...

Nä, jag tror inte på det.

Grattis till att det inte strulade med uppkopplingen!

Ser ut att bli fint. Jag kommer också att få målat och tapetserat är det bestämt nu.

Anonym sa...

Tack för varma ord. Det känns skönt att vara tillbaka.

Anonym sa...

Duktigt jobbat Anna-Panna!