onsdag 27 februari 2008

Nedräkning

Idag är det onsdag och på söndag flyttar jag. Tre dagar att fixa allt som är kvar. Packa det sista, städa det sista, har inte riktig koll men jag ska köra stenhårt på lördag! En dag är ju jättelång och man hinner göra jättemycket... eller...? Förut när jag flyttat har jag tänkt att varför har jag aldrig städat så här bra under tiden jag bott här. Men nu tänker jag inte så längre. Det tar timmar och åter timmar och det är inte värt det.
Mitt eget lilla problem är att jag kommer nog att försvinna härifrån ett tag efter att jag flyttat. Har fått kryptiska meddelanden från Telia att det blir nog inte så enkelt att få mitt bredband i drift igen efter flytten. Jaha..? Nähä..? Förstår inte riktigt varför men jag har inte orkat ringa och fråga för det är så extremt jobbigt att komma i kontakt med Telia. Så jag hoppas på turen.

5 kommentarer:

GIS-mormor sa...

Men! Du måste ju fortsätta här. Åtminstone ska väl inte Telia hindra dig. Vi måste skapa en protestlista!

- Lycka till med flytten förresten. Själv håller jag fortfarande på och plockar här i nya lägenheten men nu är det ju ingen panik längre.

Anonym sa...

Usch ja, telia! Jag hade ett problem till som jag inte ens orkat blogga om, men det är löst nu. Hoppas det går bättre och snabbare för dig.
Lycka till med sista-städ-packningen på lördag. Vi ses på söndag.

Anonym sa...

Klart jag fortsätter GIS-mormor. Men det kanske blir ett ofrivilligt uppehåll. Beror helt på Telia. En protestlista tycker jag låter bra! Mitt värsta scenario är att det aldrig kommer att funka också måste jag betala för en tjänst jag inte får ända fram till juli -09... Nä, så illa kan det inte gå.
Ja, vi ses på söndag Elisabeth! Idag bestämde vi att Index hämtar dig och kör ut hit. Så hämtar jag lastbil och ev olena när hon bestämt hur hon ska transportera sig.
Tack båda för glada tillrop. Det kan behövas. Inser att jag kommer ha en fruktansvärd träningsvärk på lö. Först hälsotest på stepbräda i förmiddags, fick gå två pass eftersom min puls inte gick upp tillräckligt mycket i första. Så då ökade dom frekvensen och jag blev lite flåsig och testarna var nöjda. Sen tuff innebandy en timme i kväll. Hua.

Pia sa...

Hallå! Hoppas att flytten gått bra, men Telia och du verkar inte vara riktigt kompisar ännu?!

ha det gott i ditt nya hem!

Anonym sa...

Telia och jag är numera bästa kompisar...! :-)