onsdag 13 februari 2008

Övernitisk?

I kväll var det ugnens tur. Det bestämde jag mig för precis när jag åkte från jobbet, istället för att åka och träna. Man måste ju prioritera... Eftersom jag snart ska flytta, och eftersom jag flyttat så många gånger, blir jag bättre och bättre på att städa. Hitta alla små ingrodda saker som jag måste gå på med stålull... Kan inte låta bli... Jag vill ha det så att när jag tömt lägenheten ska det bara vara att svabba av golvet, för då vill jag komma igång så fort som möjligt med min nya lägenhet. Övernitisk? Ja, på gränsen, tror jag. De lyckostar som flyttar in i mina avflyttade lägenheter vet inte vilka otroligt renstädade lägenheter de kommer till. I förrgår gick jag över badrummet, gnodde och gnodde. Åh, jag blir stressad av att tänka att varenda litet skrymsle ska vara rent. Helst glänsande rent. Jag vet inte varför jag gör det, för att inte få klagomål från hyresvärden eller för att göra en medmänniska glad?


Före


Efter

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt för den som flyttar in att det är så välstädat. Jag brukar alltid tycka att jag städat bättre i lägenheten jag lämnat än de gjort i lägenheten jag flyttar in i (jag är kanske också övernitisk?).

Anonym sa...

Tack. Då är vi två övernitiska. Och jag klagar aldrig när jag flyttar in i ny lägenhet om det nu skulle vara lite dåligt städat eller avloppen inte rensade osv. Gör du det?

Anonym sa...

Och jag som trodde att du skulle till friskis o träna. Men att rengöra ugnen efter alla flotta söndagsstekar kan ngn vara väl så jobbigt som ett träningspass. Fint ser det ut i alla fall för det är väl inte en bild från när ugnen var ny??!? mvhpert

Anonym sa...

Du är exemplarisk! Men nu bör du låta bli att använda ugnen tror jag. Den är ju skinande ren.
Jag har städat ordentligt någon gång, det var jobbigt. En gång hann jag inte städa alls, då betalade jag den nya hyresgästen en summa pengar istället. Jag tror du gör det för ditt eget goda samvete. Så skall det vara, enligt alla stadgar som finns.

GIS-mormor sa...

Oj, vilken skinande ren ugn! Jag hade sån tur nu när vi flyttade hit, killen som tog över min lilla övernattningslägenhet var mer mån om att få den fort än att få den välstädad. Han ville in i den lägenheten samma dag som vi kom in i den här.

Fast jag städade ugnen, det gjorde jag. :-)

Anonym sa...

pert: Hej och välkommen på min blogg! nej, det är inte fusk, bilden är inte från när ugnen var ny utan just nu, nygniden. Säkert finare än när jag flyttade in. Suck.

olena: Ja, jag tror det är för mitt eget goda samvete.

GIS-mormor: Lyckost dig. Så har jag aldrig haft det.

Anonym sa...

Jag har klagat en gång då jag tyckte det såg för jävligt ut och det tog jättelång tid för mig att få rent. Äckligt. Då fick jag avdrag på hyran. Man ska inte behöva tåla vad som helst. Fast om det bara är lite dåligt städat eller avloppen inte rensade osv låter jag det passera utan klagomål.

Pia sa...

Vilken glänsande ren ugn! jag förstår dig, jag tror aldrig jag städar lika bra när jag bor i en lgh/hus som när jag flyttar ut. Man vill inte att ngn annan ska behöva ha ngt med vår smuts att göra... Och nog är det skönt att komma till en exemplariskt städad lgh! Lyckos den som flyttar in i din :-)