tisdag 15 december 2009

Mr Bean på spinning

På spinpasset idag tyckte jag det var väl hög musik, det är det ibland, och jag tänker ibland att jag vill inte få tinnitus. Så idag gjorde jag slag i saken och efter några låtar gick jag till behållaren på väggen för att hämta öronproppar. Jag försökte och försökte men fick inte ur några öronproppar ur behållaren. Till slut lyckades jag slita den från väggen... gick till spinledaren med behållaren som fick ur två öronproppar åt mig...
Kände mig lite som Mr Bean och ser framför mig "Mr Bean på spinnning". Han försöker förtvivlat med sina miner få ut öronproppar, lyckas slita behållaren från väggen så att alla öronproppar flyger ut. Han rafsar ihop ett gäng och sätter sig på cykeln igen. Sen börjar han proppa i öronproppar lite här och lite där, i alla öppningar och hålor han kan hitta i kroppen, han ser mycket nöjd ut.
Småskrattandes fortsätter jag mitt spinpass.

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Haha,kan se det framför mig.
Men varför måste dom spela så högt?

AnnaPanna sa...

Ja, det är dumt. Det finns ett öra på väggen som visar när det blir för högt men dom verkar inte bry sig om det. Men dock måste jag tillägga att det är sällsynt att jag känner att jag vill ha öronproppar så dom flesta ledarna kör nog lagom nivå.

Maria sa...

Skönt att se att man inte är ensam som har öronproppar på spinning. Har själv med med öronproppar utifall att det skulle behövas. Brukar plugga in dem om ljudörat ligger och blinkar rött. Dessutom så upplever jag att mina öron blir känsligare hög ljudnivå ju högre puls jag har. Har hänt ibland att jag fått gå till receptionen mitt under nått pass och be om öronproppar. Testa apotekets musik och simproppar de dämpar mera rakt och inte lika mycket som skumproppar. Fungerar även klockren när man simmar. Slipper vatten i öronen

Lars G. Johansson sa...

Jag reagerade på samma sätt de första två gångerna, medans tjejen som höll i passet (mitt tredje) inte spelade så högt. Jag stirrade på örat på väggen, men det gjorde inte utslag trots att musiken vrålande väste ur högtalarna, placerade strax över våra huvuden.
Bra reagerat! Bra agerat! Bra och kul skrivet! Jag ser det oxå framför mig, haha!

Pia sa...

Hahaha! Jag känner mig ofta som Kronblom på alla pass där det krävs ngn form av koordination.

Vilket träningspar vi skulle bli - Kronblom och Mr Bean!

Och vad dumt att de måste ha så högt! (Det är samma sak på restauranger, det går ju oftast inte att försöka föra ett normalt samtal när man går ut o äter.... känner att jag nog håller på att bli gammal ;-)